Szpilki i buty motocyklowe od Pirelli – z gumy?
Fashionistki wiedzą, że gumowe szpilki nie są żadną nowością - projektują je już takie sławy jak Melissa i Vivienne Westwood. Ciekawe, że również producenta opon zaintrygowało kobiece obuwie. Oto wzornictwo Pirelli PZERO, które na nowo definiuje istotę buta na wysokim obcasie, w projekcie Diego Dolciniego.
Szpilki od Pirelli prezentują się całkiem zachęcająco. |
![]() |
fot. Pirelli |
Diego Dolcini czerpie materiał i ikonografię od Pirelli – gumę, kontrast między matem a błyskiem i jak pisze producent opon: „wizualną moc i awanturniczego ducha”, lecz nadaje tej prostocie nową formę. But motocyklowy ze smukłym wysokim obcasem ma stanowić podsumowanie tego spotkania: dynamizmu, wszechstronności, miejskiego pragmatyzmu. A na czerwonym dywanie zaczyna gościć nowatorskie, gumowe wzornictwo.
Kolekcja ta ma wyrażać miejską wizję glamour: kobiecości w betonowej dżungli. To pomysł osadzony gdzieś między marketingiem a modą, jednocześnie mocno zakorzeniony we wzornictwie przemysłowym. Projekt ten ma jednak długą historię, która rozpoczęła się na przedmieściach Mediolanu w 1877 roku. Po 125 latach od pierwszego eksperymentu w 2002 roku ponownie narodziły się ubrania sygnowane przez Pirelli, występujące pod nową marką, PZERO – inspirowaną oponami, które firma stworzyła w 1987 roku.
Kiedyś firma produkowała płaszcze przeciwdeszczowe i powlekała je kauczukiem, materiałem wówczas nieznanym. Dziś plan prezesa Marco Tronchetti Provery ma nową duszę, bardziej eksperymentalną. – Badania marketingowe pokazały, że marka Pirelli jest czarująca, seksowna i modna. Zawdzięcza to Kalendarzowi. Dlatego właśnie rozpoczęliśmy realizację nowego planu dla wzornictwa przemysłowego, torując drogę dla wielu podobnych przedsięwzięć – mówi Antonio Gallo, szef komunikacji PIRELLI PZERO.
Na początku grupa wprowadziła na rynek tylko dwa produkty: buty żeglarskie PZERO Acqua oraz kurtkę z innowacyjnymi właściwościami – PZERO Aria. Ponadto w ubiegłym sezonie sprzedało się ponad 20 tysięcy t-shirtów z nadrukiem Super B, pierwszego logo marki.
Dziś kolekcja zawiera wszystkie potrzebne elementy – tworzy ją siedmiu projektantów, dwie firmy produkują dla niej na licencji (Morellato&Sector – zegarki, Tecnorib – ślizgacze). Od sezonu wiosna-lato 2008 r. firma może pochwalić się kolekcją butów opracowaną w ramach nowej strategii produkcji i handlu, którą zarządza wewnętrzny zespół Pirelli. Z kolei w sezonie wiosna-lato 2009 marka PZERO rozpoczęła produkcję torebek: opracowała dwa modele w limitowanej edycji 200 sztuk.
Kolejny projekt narodził się z okazji bardzo ważnej rocznicy. W 1955 r. firma Pirelli wprowadziła na rynek pierwszy ponton o nazwie Nautilus, a w 2005 r. podpisano umowę licencyjną z firmą Tecnorib na stworzenie nowego gumowanego ścigacza. Pierwszy ścigacz PZERO zadebiutował w 2006 r.
W 2008 roku połączono siły z firmą HEAD, aby wspólnie opracować narty WINTER SOTTOZERO, których nazwa pochodzi od opony wprowadzonej na rynek wcześniej w tym samym roku.
Ale te buty, cóż – nam się podobają!
![]() |
fot. Pirelli |
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: