Szóste zwycięstwo Jensona
Button jest nie do zatrzymania. Czy to nowy Schumacher? Nikt do tej pory nie robił takiego porównania, ale wyniki mówią same za siebie.
Pretendent do tytułu Jenson Button |
fot. BMW
|
W GP Turcji na skutek błędu Sebastiana Vettela na samym początku wyścigu prowadzenie objął kierowca Brawn GP Jenson Button. To już szóste zwycięstwo Brytyjczyka w siedmiu wyścigach tego sezonu. Może pomogła mu także niezbyt trafiona strategia jaką obrał zespół Red Bulla dla Sebastiana Vettela, ale sam Vettel podczas konferencji prasowej stwierdził, że Button na tyle szybko jechał,
że kierowcy Red Bull nie mieli szans go wyprzedzić.
Z całą pewnością Brawn GP to przykład wspaniałej pracy zespołowej. Ale nie da się też ukryć, że wielką rolę w zwycięstwach Jensona Buttona odgrywa jego talent i umiejętności. Wygląda na to, że jeśli nie stanie się nic nadzwyczajnego walka o Mistrzostwo Świata w sezonie 2009 jest już rozstrzygnięte.
Rubens Barrichello, Brawn GP |
fot. Brawn GP
|
Drugi kierowca Brawn GP Rubens Barrichello miał na tureckim torze chyba pecha. Brazylijczyk miał poważny problem ze startem. Jego bolid zwyczajnie nie chciał ruszyć, co spowodowało spadek z trzeciej na dwunastą pozycję. Walka z Heikkim Kovalainenem na 8. okrążeniu skończyła się piruetem i spadkiem na miejsce szesnaste. Kierowca Brawn GP nie poddawał się i próbował podczas okrążenia 11. wyprzedzić Adriana Sutila. Próba ta zakończyła się uszkodzeniem przedniego skrzydła
i koniecznością zjazdu do pitlane. Barrichello powrócił jeszcze na tor, ale jego samochód odmówił jednak posłuszeństwa i na 47. okrążeniu musiał zrezygnować z dalszej walki.
Kierowcy Red Bulla, mimo frustracji malującej się na twarzy Sebastiana Vettela po wyścigu, powinni być bardzo zadowoleni ze swojego występu. Mark Webber startujący z czwartego pola przejechał linię mety
Mark Webber i Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
jako drugi. To, że Sebastian Vettel zameldował się „dopiero” jako trzeci, mogło być wynikiem polecenia oszczędzania samochodu, jakie wydał mu inżynier na kilka okrążeń przed metą. Niemiec był szybszy od swojego kolegi z zespołu. Trudno powiedzieć, który z nich wygrałby walkę na ostatnich okrążeniach,
ale niezależnie od strategii zespół Red Bull zdobył
w Turcji 14 punktów.
Robert Kubica zaraz po starcie stracił dziesiątą pozycję na rzecz Nicka Heidfelda. Na pierwszym zakręcie musiał walczyć z Kazuki Nakajimą, ale już na drugim okrążeniu jechał na ósmej pozycji. Japończyk miał jednak problemy w trakcie drugiego pitstopu i wyjechał na tor za Polakiem. Zarówno Fernando Alonso jak i Kimi Raikkonen startujący odpowiednio z ósmego i szóstego pola już po pierwszym zjeździe do pitlane znaleźli się kolejno dopiero na czternastej pozycji i nie byli w stanie powrócić na punktowane miejsca. Wreszcie udało się Robertowi zdobyć pierwsze 2 punkty.
Miejmy nadzieję, że to początek dobrej passy Roberta!
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Liczba okrążeń |
Czas |
Poz. start |
Punkty |
1 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
58 |
1:40:44,282 |
2 |
10 |
2 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
58 |
+6,7 sek |
4 |
8 |
3 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
58 |
+7,4 sek |
1 |
6 |
4 |
9 |
Jarno Trulli |
Ferrari |
58 |
+27,8 sek |
5 |
5 |
5 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
58 |
+31,5 sek |
9 |
4 |
6 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
58 |
+39,9 sek |
7 |
3 |
7 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
58 |
+46,2 sek |
10 |
2 |
8 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
58 |
+46,9 sek |
13 |
1 |
9 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
58 |
+50,2 sek |
6 |
– |
10 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
58 |
+62,4 sek |
8 |
– |
11 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
58 |
+64,3 sek |
11 |
– |
12 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
58 |
+66,3 sek |
12 |
– |
13 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
58 |
+80,4 sek |
16 |
– |
14 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
77 |
+1 okrążenie |
14 |
– |
15 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
76 |
+1 okrążenie |
18 |
– |
16 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
51 |
+1 okrążenie |
17 | – |
17 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
28 |
+1 okrążenie |
15 | – |
18 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
15 |
+1 okrążenie |
20 | – |
Wyc. |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
10 |
+11 okrążeń |
3 |
– |
Wyc. |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
10 |
+54 okrążenia |
19 |
– |
Najszybsze okrążenie: Jenson Button 1:27,579
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: