Szok! Nasz znajomy rowerzysta skrytykował kierowców i miał rację. Ale sam przepisy też złamał
Nam też było trudno w to uwierzyć, ale to szczera prawda. Rowerzysta, który dał się wielokrotnie poznać jako osoba stawiająca się ponad prawem, tym razem słusznie zwrócił uwagę na niewłaściwe zachowanie innych uczestników ruchu. Ale spokojnie, sam też popełnił wykroczenie.
Problem kierowców wyprzedzających inne pojazdy na przejściach dla pieszych, pozostaje niezmiennie aktualny. Wielu rodaków jakoś nie może zrozumieć, że przejeżdżanie obok drugiego, poruszającego się auta na drodze dwupasmowej, to także wyprzedzanie i jest ono zabronione w pobliżu zebry.
Zobaczcie, jak jednym uprzejmym gestem, doprowadzić do groźnej sytuacji na drodze
Wiecie już zapewne, o czym jest poniższe nagranie. Nasz znajomy rowerzysta zatrzymał się, aby przepuścić mężczyznę przeprowadzającego rower przez przejście. Odważne założenie, że kolejne wyprzedzające go samochody, jadące z przynajmniej dwukrotnie większą prędkością, zatrzymają się równie szybko co on (szczególnie, że kierowcy potrzebują jeszcze czasu na reakcję). Czy można zatem winić kierowcę pierwszego samochodu? Raczej nie. Drugiego? Chyba też nie… ale przejechał jeszcze trzeci.
Hulajnogista został potrącony na przejściu. Tylko z czyjej winy?
Zatrzymał się dopiero czwarty kierowca. Nasz znajomy rowerzysta zaprosił ruchem ręki pieszego na przejście, sugerując, że co prawda nie patrzy do tyłu i nie wie czy można już bezpiecznie wejść, ale ileż można stać przed pasami. Pieszych wszedł, lecz rozsądnie zwracał uwagę na sytuację na drugim pasie. Którym oczywiście jechał kierowca niepojmujący jak trzeba się zachować widząc auto stojące przed przejściem dla pieszych. Zatrzymał się, ale bezpieczne to nie było.
Nasz znajomy rowerzysta szukał guza. I prawie go znalazł
A co z naszym znajomym rowerzystą? Klasycznie uważał, że jedzie samochodem, dlatego nie korzystał z drogi dla rowerów biegnącej po prawej stronie. To by tłumaczyło też, dlaczego uważał, że na widok zwalniającego z prędkości 20 km/h rowerzysty, kierowcy samochodów jadący 50-60 km/h domyślą się, dlaczego przerwał pedałowanie i zdążą się zatrzymać w tym samym miejscu, co on.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
„Odważne założenie, że kolejne wyprzedzające go samochody, jadące z przynajmniej dwukrotnie większą prędkością, zatrzymają się równie szybko co on (szczególnie, że kierowcy potrzebują jeszcze czasu na reakcję). Czy można zatem winić kierowcę pierwszego samochodu? Raczej nie. Drugiego? Chyba też nie…”
Co to za debilny tekst? Czas na reakcję? Znaki i migające światło nad przejściem widać z daleka ale debile za kierownicą jak zwykle są zaskoczeni.
Anonymous - 5 marca 2021
Tak naprawdę to pokazuje jak strasznie w dupie mają tzw kierowcy przepisy a prędkość 60 km/h?Sorry ale ktoś kto to napisał jest ciężkim idiotą co mówią przepisy o dojeżdżaniu do oznakowanego jak byk przejścia?Że jedziemy sobie 60 i nie zwracamy na nic uwagi tak?Czas na reakcję przy 60 na godzinę wymaga przejechania jeszcze kilometra prawda?
Anonymous - 5 marca 2021
droga rowerowa?A gdzieś są widoczne znaki pionowe?
Anonymous - 5 marca 2021
Kolarze jeżdżą 40km/h a na rower to nie wygląda. Za wysoko kamera.