„Szeryf i bandyci na autostradzie A2”. Ktoś jakichś zauważył?
Poniższe nagranie z kamery samochodowej pokazuje bardzo niebezpieczne zdarzenie. Tylko jakoś nie pasuje nam do niego jego opis.
Przyglądnijmy się najpierw faktom. Kierowca auta z kamerą zatrzymał się, ponieważ na autostradzie utworzył się korek. Po krótkiej chwili został uderzony w tył przez inny pojazd, ale na szczęście udało mu się uniknąć wjechania w samochody przed nim. Z opisu wynika, że w sumie zderzyły się trzy pojazdy i trzy osoby zostały ranne.
Wyższy poziom szeryfowania – blokują pas, chociaż nie ma zwężenia!
Teraz tylko zagadka – gdzie na nagraniu był szeryf, a gdzie bandyci? Domyślamy się, że „szeryfem” jest tu kierowca tira, który rozsądnie zachował odległość od pozostałych pojazdów, na wypadek gdyby widział, że ktoś za nim nie zdąży zahamować. Podobną zapobiegliwością nie wykazał się autor nagrania. Który nawet nie patrzył w lusterko wsteczne – jak pokazało nagranie, miał w teorii gdzie uciec.
Już wiemy dlaczego kierowcy tirów szeryfują i blokują pasy ruchu!
A gdzie byli bandyci? Chodzi pewnie o sprawcę (sprawców?) zdarzenia, których oskarża się w ten sposób o zbyt szybką jazdę, która miała doprowadzić do wypadku. Czy można w takiej sytuacji mówić o „bandytach”? Trudno określić – przypomnimy tylko, że na autostradzie można jechać 140 km/h, a więc całkiem szybko. Można więc jechać przepisowo i nie być „bandytą”, a tylko niedoświadczonym i/lub nieuważnym kierowcą.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: