Świetna sesja treningowa Roberta Kubicy
W Brazylii pada! Większości z nas Ameryka Południowa kojarzy się z ciepłem i słońcem. Zresztą, do tej pory Grand Prix Brazylii odbywały się właśnie w sprzyjających warunkach pogodowych. Dzisiaj mokra nawierzchnia zdecydowanie odpowiadała kierowcy Renault.
Robert Kubica na Interlagos |
fot. Renault
|
Co znaczy umiejętnośc dostosowania się do warunków! Nie kto inny, tylko Polak jest po 3. sesji treningowej tym, który był w stanie najlepiej dostroić ustawienia swojego bolidu do wymagań mokrej, a później nieco przesychającej nawierzchni toru. Pod koniec regulaminowego czasu Kubica wykonywał przejazdy, po których zjeżdżał do swoich mechaników, aby znaleźć kompromisowe ustawienia i na każdym następnym okrążeniu uzyskiwał coraz lepszy czas. W konsekwencji, na 2 minuty przed końcem sesji był szybszy od Sebastiana Vettela o 0,309 sekundy. Oczywiście, dzisiejsze wyniki są nieporównywalne z uzyskiwanymi w trakcie piątkowych treningów, ponieważ kierowcy zmuszeni byli używać dzisiaj opon na mokrą nawierzchnię i opon przejściowych. Biorąc pod uwagę, że wyniki z treningów (na których, nota bene, Polak zwykle bardzo dobrze wypada) nie są miarodajne, ponieważ zespoły pracują nad różnymi szczegółami, zadanie przed GP Brazylii utrudnia jeszcze fakt, że prognozy zapowiadają raczej bezdeszczową pogodę w niedzielę. Ekipy muszą wziąć więc pod uwagę prawdopodobnie inne warunki w kwalifikacjach i podczas samego wyścigu. Bardzo dobrze sprawował się także dzisiaj Vitalij Pietrow, uzyskując 6. czas 3. sesji treningowej. Należy więc mieć nadzieję, że samochody Renault mają szansę na dobry wynik w przedostatnim wyścigu sezonu.
Wyniki 3. sesji treningowej:
Po. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’19.191 |
– |
16 |
2 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’19.500 |
0.309 |
17 |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’19.536 |
0.345 |
19 |
4 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’19.735 |
0.544 |
9 |
5 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’19.791 |
0.600 |
9 |
6 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’19.887 |
0.696 |
22 |
7 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’20.009 |
0.818 |
24 |
8 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’20.056 |
0.865 |
13 |
9 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’20.164 |
0.973 |
24 |
10 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’20.320 |
1.129 |
13 |
11 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’20.337 |
1.146 |
6 |
12 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’20.421 |
1.230 |
18 |
13 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’20.452 |
1.261 |
22 |
14 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’20.535 |
1.344 |
12 |
15 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’20.541 |
1.350 |
27 |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’20.546 |
1.355 |
20 |
17 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’20.613 |
1.422 |
20 |
18 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’20.985 |
1.794 |
25 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’22.326 |
3.135 |
18 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’22.449 |
3.258 |
28 |
21 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’22.874 |
3.683 |
20 |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’23.194 |
4.003 |
22 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’23.358 |
4.167 |
20 |
24 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’23.650 |
4.459 |
19 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: