Światowy debiut Land Rovera Defender. Znamy polskie ceny!
Nowy Land Rover Defender oficjalnie debiutuje. Stały napęd na cztery koła, reduktor, centralny dyferencjał i opcjonalny, aktywny tylny mechanizm różnicowy zapewniają potrzebny ‘hardware’ wymagany do eksploracji zarówno pustynnych piasków, zmarzniętej tundry koła podbiegunowego i wszelkich terenów leżących między nimi. Czy właśnie tak wyobrażaliście sobie terenówkę XXI wieku? Znamy polskie ceny!
Na przestrzeni siedmiu dekad pionierskich innowacji Land Rovery zajęły wyjątkowe miejsce w sercach badaczy, agencji humanitarnych i żądnych przygód rodzin na całym świecie. Nowy Defender uzupełnia dynastię Land Rovera, stając obok rodziny Range Rovera i bardzo sprawnych w terenie SUV-ów Discovery. Model 110 to tylko początek tej rodziny najbardziej wytrzymałych pojazdów 4×4 na świecie. Szybko dołączy do niego wersja 90 z krótkim rozstawem osi, a w 2020 roku ofertę uzupełnią praktyczne wersje użytkowe.
Charakterystyczna sylwetka sprawia, że nowy Defender jest natychmiast rozpoznawalny dzięki krótkim zwisom nadwozia zapewniającym doskonałe kąty natarcia i zejścia. Projektanci Land Rovera odświeżyli znane cechy charakterystyczne Defendera pod kątem XXI wieku dodając okna dachowe „Alpine Light”, a przy tym zachowując otwierane na bok drzwi tylne i zamontowane na zewnątrz koło zapasowe.
Wśród innowacyjnych rozwiązań znalazła się dźwignia zmiany biegów zamontowana w desce rozdzielczej, która pozwoliła wygospodarować miejsce na opcjonalne siedzenie, co pozwala przewieźć z przodu trzy osoby, podobnie jak we wczesnych modelach Land Rover. W efekcie Defender 110 oferuje pięć lub sześć miejsc, a także konfigurację 5+2, a przestrzeń bagażowa za drugim rzędem siedzeń sięga 1075 litrów lub aż 2380 litrów po jego złożeniu. Wersja Defender 90 pomieści sześć osób w pojeździe o długości kompaktowego rodzinnego hatchbacka.
Nowa platforma D7x Land Rovera zaprojektowana do ekstremalnych zastosowań jest oparta na lekkiej aluminiowej konstrukcji skorupowej w celu uzyskania najsztywniejszej struktury nadwozia w historii Land Rovera. Jest ona trzy razy sztywniejsza niż tradycyjne konstrukcje oparte na ramie, zapewniając idealną bazę dla w pełni niezależnego zawieszenia pneumatycznego lub opartego na sprężynach śrubowych i obsługuje najnowsze zelektryfikowane zespoły napędowe. Przed technicznym zatwierdzeniem nowy Defender przeszedł ponad 62 000 testów, a konstrukcje podwozia i nadwozia zaprojektowano pod kątem zaliczenia procedury testowej Extreme Event Land Rovera (powtarzające się i ciągłe działanie), która wykracza poza zwykłą normę dla pojazdów typu SUV i samochodów osobowych.
W nowym Defenderze debiutuje system Terrain Response z możliwością konfiguracji, która pozwala doświadczonym miłośnikom off-roadu indywidualnie dostosować ustawienia pojazdu do warunków, podczas gdy niedoświadczeni kierowcy mogą za pomocą sprytnej funkcji „Auto” pozwolić systemowi wykryć najbardziej odpowiednie ustawienia dla danego terenu.
Nowa konstrukcja nadwozia zapewnia prześwit 291 mm i wiodącą na świecie geometrię terenową, oferując w modelu 110 kąty natarcia, rampowy i zejścia odpowiednio 38, 28 i 40 stopni (w trybie off-road). Maksymalną głębokość brodzenia wynoszącą 900 mm uzupełnia program do brodzenia systemu Terrain Response 2, dzięki czemu kierowcy mogą przeprawiać się przez głęboką wodę z pełnym spokojem.
Wybór zaawansowanych silników benzynowych i bardziej ekologicznych jednostek wysokoprężnych zapewnia nowemu Defenderowi moc, kontrolę i oszczędność w każdym środowisku, zaś zespół napędowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) dołączy do oferty w przyszłym roku, pozwalając na bezgłośną jazdę z wykorzystaniem tylko napędu elektrycznego.
W chwili premiery gama silników benzynowych obejmuje czterocylindrową jednostkę P300 o mocy 300KM i potężną jednostkę sześciocylindrową w układzie rzędowym P400 z wydajną technologią MHEV. Alternatywnie klienci mogą wybierać spośród pary czterocylindrowych silników wysokoprężnych — D200 i mocniejszego D240 Debiutuje w nim nowy system multimedialny Pivi Pro firmy Jaguar Land Rover.
Prognozowana cena Defender „90” – 241.900 zł, Defendera „110” – 259.000 zł. Pierwsze samochody trafią do salonów wczesną wiosną przyszłego roku
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: