Światowa premiera Volkswagena Polo
Dzisiaj w Berlinie odbyła się światowa premiera nowej generacji bestsellerowego modelu z Wolfsburga. Co się w nim zmieniło?
Polo jest jednym z najpopularniejszych małych kompaktowych samochodów na świecie – do tej pory sprzedano 14 milionów egzemplarzy, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na Polo, ponad 16 milionów. Model szóstej generacji ma nową stylizację nadwozia, zbieżną z najnowszymi modelami producenta – zwłaszcza z odmłodzonym Golfem. Polo, dostępne jako model czterodrzwiowy, jest w każdym wymiarze większe niż jego poprzednik. Dzięki temu ma zapewniać więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także ma znacznie większy bagażnik – jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów.
Dotychczas systemy, które zaproponowano właśnie w Polo, oferowano do aut klasy Golfa i Passata.
Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline dostępne będą wersja specjalna Polo Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 wat) oraz sportowa, topowa wersja Polo – GTI (z silnikiem o mocy 200 KM). Już podstawowa linia Trendline jest wyposażona seryjnie w światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych.
W ramach wyposażenia dodatkowego jak poprzednio jest dostępny aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowością w Polo są asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania autem. Ta ostatnia chroni automatycznie przed uszkodzeniami samochodu na parkingu. Na życzenie Polo można wyposażyć – i to także jest nowość – w bezkluczykowy system otwierania / zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.
Do Polo jest dostępny wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Auto zostało również wyposażone w systemy multimedialne z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cali. Urządzenia te są pokryte szklaną płytą, wyglądają jak najnowocześniejsze smartfony.
W ofercie znalazło się łącznie 14 lakierów nadwozia, 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali, niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze), gama dekoracyjnych paneli oraz 12 rodzajów tapicerek. Nadanie autu indywidualnego wyglądu jest też możliwe dzięki w pełni LED-owym reflektorom, diodowym lampom tylnym oraz automatycznej klimatyzacji Air Care Climatronic z czujnikami wilgotności i słońca oraz z filtrem antyalergicznym. Dostępne są też bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów oraz największy dach panoramiczny, jaki jest oferowany do samochodów tej klasy.
Na 2017 rok przewidziano wprowadzenie nowego Polo na wielu rynkach w Europie. W Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 KM do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym – będzie to nowo skonstruowany 1.0 TGI o mocy 90 KM. Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 70 kW i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: