Świat wyścigów czeka rewolucja. Elektromobilność wchodzi na nowy poziom
To znaczący krok w kierunku przyszłości Formuły E - bolid Gen3, zbudowany przez Porsche, pokonał swoje pierwsze okrążenia na torze testowym. Trzecia generacja bolidów zapoczątkuje nową erę w historii elektrycznej serii wyścigowej.
Formuła E – pierwsza seria wyścigów w pełni elektrycznych pojazdów na świecie – od 2014 roku sprowadza emocjonujące zawody sportu motorowego do serc wybranych spośród najbardziej znanych miast świata. Jako akcelerator innowacyjnych i zrównoważonych technik mobilności ona promuje ogólnoświatową akceptację samochodów elektrycznych z myślą o przeciwdziałaniu zmianom klimatu.
Trzecia generacja bolidów zapoczątkuje nową erę w historii Formuły E i zadebiutuje w dziewiątym sezonie serii.
W ubiegłym tygodniu swój długo oczekiwany debiut świętował nowy, w pełni elektryczny bolid Formuły E trzeciej generacji (Gen3) zbudowany przez Porsche. Nowa maszyna pokonała pierwsze okrążenia na torze centrum badawczo-rozwojowego producenta sportowych aut w Weissach. Za jej kierownicą usiadł kierowca Pascal Wehrlein:
To był bardzo interesujący dzień i niesamowite przeżycie, kiedy po raz pierwszy mogłem poprowadzić nasz nowy bolid Gen3. Było super i jestem podekscytowany, że wkrótce będę mógł przetestować go z pełną mocą. Moje pierwsze wrażenia dzisiaj były bardzo dobre – i sprawiły, że czekam na więcej!
Gen3 wyznacza nowe standardy techniczne w Formule E
Bolidy Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej efektywne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek zbudowano. Zaprojektowane specjalnie pod kątem ulicznych torów Formuły E, robią duży krok naprzód również w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponad 40% energii zużywanej podczas wyścigu będzie pochodzić z hamowania regeneracyjnego. Zastosowane do konstrukcji nadwozia włókno węglowe z recyklingu częściowo pochodzi z maszyn Gen2.
Co więcej, pojazd Gen3 jest pierwszym samochodem wyścigowym formuły z przednim i tylnym układem napędowym. Tylny zespół osiąga moc 350 kW, a nowy przedni zespół dodaje do tego 250 kW i zapewnia ponad dwukrotną zdolność regeneracji względem obecnego samochodu Gen2, zwiększając ją do 600 kW. Równocześnie znacznie skrócono czas uzupełniania energii – moc ładowania sięga teraz 600 kW. To blisko dwa razy więcej niż moc najbardziej zaawansowanych komercyjnych ładowarek na świecie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: