Suzuki zaprojektowało swój pierwszy silnik Diesla
Japoński producent ma powody do radości. Właśnie zaprezentował swoje najnowsze dziecko i nie jest to nowy model. Chodzi o pierwszy silnik wysokoprężny stworzony w całości przez Suzuki.
Nowa jednostka napędowa została właśnie zaprezentowana podczas imprezy w Indiach. Japoński koncern żywi spore nadzieje w stosunku do tego specyficznego, ale bardzo chłonnego rynku. To właśnie tam debiut miał pierwszy silnik Diesla zaprojektowany i zbudowany w całości przez Suzuki. Dotychczas japoński koncern w tej kwestii zdawał się na swoich kooperantów.
Silnik oznaczony jako DDiS 125 to 0,8 litrowa jednostka składająca się z dwóch cylindrów. Jej moc nie jest porażająca, bo oferuje zaledwie 48 KM dostępnych przy 3500 obr./min. Do tego maksymalny moment obrotowy wynosi 125 Nm i jest osiągany przy 2000 obr./min. Kompaktowy silnik został zbudowany w dużej mierze z aluminium i jest wspomagany przez turbosprężarkę.
Jak podaje producent, średnie zużycie tej jednostki wynosi 3,7 l/100 km. Tak niską wartość udało się osiągnąć dzięki zwiększeniu stopnia kompresji oraz zainstalowaniu większego intercoolera. Wysoki moment obrotowy dostępny w niskim zakresie obrotów również wpłynął na ten imponujący wynik.
Nowy silnik, który trafi pod maskę modelu Celerio sprawi, że auto będzie najoszczędniejszym pojazdem oferowanym na indyjskim rynku. Suzuki Celerio Diesel będzie dostępny już od 7265 dolarów.
Najnowsze
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Apple CarPlay to system, który zmienia sposób, w jaki korzystamy z naszych samochodów. Stworzony przez Apple, CarPlay integruje iPhone’a z systemem multimedialnym pojazdu, umożliwiając kierowcom dostęp do najważniejszych funkcji smartfona bez odrywania uwagi od drogi. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, rozbudowanej kompatybilności i zaawansowanym funkcjom, CarPlay ułatwia codzienne podróże, zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. -
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Zostaw komentarz: