Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – test, opinia, dane techniczne, cena. Wiek to tylko liczba
Suzuki SX4 S-Cross jeszcze parę lat temu był crossoverem segmentu B. Dziś jest o numer większym SUV-em i udowadnia, że wiek to tylko liczba.
Suzuki SX4 S-Cross to nie najmłodsza już konstrukcja. Samochód zadebiutował w 2013 roku, a jesienią 2016 roku został poddany gruntownej modernizacji. Mimo zaawansowanego wieku prezentuje się całkiem nieźle. A jak sprawdza się na drodze?
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – wygląd
Suzuki SX4 S-Cross ma masywną atrapę chłodnicy z przodu, więc trudno go pomylić z innym autem. Krawędź maski jest podwyższona, a sama maska jest wybrzuszona przez ładne przetłoczenia. Samochód prezentuje się naprawdę ładnie. Wokół zderzaków zamontowano nakładki, co przywodzi na myśl auta uterenowione i może się podobać.
Suzuki SX4 S-Cross ma 4300 mm długości, 1785 mm szerokości i 1585 mm wysokości, a jego rozstaw osi to równe 2600 mm. Prześwit 180 mm gwarantuje wygodne wsiadanie do wnętrza. Bagażnik ma pojemność 430 litrów i podwójną podłogę, pod którą można schować wiele drobiazgów.
Przy pierwszym spotkaniu wnętrze Suzuki SX4 S-Cross rozczarowuje. Kabina jest zdominowana przez twardy i sprawiające tandetne wrażenie plastik. Elementy takie jak panel klimatyzacji, tunel środkowy, przyciski podgrzewania foteli czy 7-calowy ekran multimedialny sprawiają wrażenie, jakby były z poprzedniej epoki. Tradycyjny zestaw wskaźników z czarno-białym wyświetlaczem na tle tego, co oferują konkurenci wygląda nieco archaicznie, ale ma niepodważalną zaletę – zapewnia wzorową czytelność. Szata graficzna multimediów również ma już swoje lata.
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – wrażenia z jazdy
Suzuki SX4 S-Cross , jak przystało na samochód rodzinny, przy normalnej jeździe prowadzi się w sposób pewny i bezpieczny. Pozycja za kierownicą jest całkiem dobra, podobnie jak widoczność we wszystkich kierunkach. Zawieszenie jest komfortowo zestrojone i na tyle sztywne, by nadwoziem nie bujało przy gwałtownych manewrach. Jednocześnie jest na tyle miękkie, że wyboje nie są Suzuki straszne. Autem parkuje się przyjemnie, bo jest mocno przeszklone, wyposażone w czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a jego gabaryty pozwalają na mieszczenie się na przeciętnych powierzchniach postojowych.
Pod maską testowanego Suzuki SX4 S-Cross znajdował się 1,4-litrowy silnik BoosterJet, generujący 129 KM i 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Alternator zintegrowany z rozrusznikiem (urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego), który ma za zadanie nie tylko obniżyć spalanie, ale też odciążyć jednostkę, generuje dodatkowe 14 KM i 50 Nm i sprawdza się całkiem dobrze. Jego obecność można było dostrzec przede wszystkim podczas dojeżdżania do świateł, gdy wcześniej gasł silnik. Silnik współpracował z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, a napęd przenoszony był na przednie koła.
Reakcja Suzuki SX4 S-Cross na dodanie gazu była zaskakująco dobra. Samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 190 km/h. Podczas jazdy po mieście zużycie paliwo wyniosło 7 l/100 km.
Podczas jazdy z równowagi wyprowadzał mnie asystent awaryjnego hamowania, który zachowywał się jakby był mocno przewrażliwiony. Niemal każde dojeżdżanie do samochodów stojących na światłach kończyło się nerwowym piskiem i ostrzeżeniem o możliwej kolizji.
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – cena
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid w bazowej odmianie Comfort Plus z manualną skrzynią biegów i przednim napędem kosztuje 84 500 złotych. Za testowany przeze mnie egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów w wersji wyposażenia Elegance Sun trzeba zapłacić 109 500 złotych.
Suzuki SX4 S-Cross udowadnia, że wiek to tylko liczba. To całkiem udany SUV, który jest przestronny, dobrze wyposażony i, jak przystało na samochód rodzinny, przy normalnej jeździe prowadzi się w sposób pewny i bezpieczny. Choć SX4 S-Cross nie już najmłodszym autem, to pod względem prowadzenie czy funkcjonalności nie odczuwa się z tego tytułu żadnego dyskomfortu.
NA TAK:
- pewne prowadzenie
- komfortowo zestrojone zawieszenie
- sprawny i wydajny układ napędowy
- przestronne wnętrze
NA NIE:
- przestarzałe multimedia
- wszechobecny plastik w kabinie
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – dane techniczne
Silnik | t.benz. R4/16 + miękka hybryda |
Moc maksymalna | 129 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 235 Nm |
Napęd | 2WD |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 sekundy |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Nowe Suzuki S-Cross – znika dopisek SX4, a wzrasta cena
W listopadzie 2021 roku Suzuki zaprezentowało nowego S-Crossa. Jego wymiary, pojemność bagażnika, rozstaw osi, promień skrętu są identyczne, jak u poprzednika, ale zniknął dopisek SX4. Wzrosła za to cena samochodu – ceny nowego Suzuki S-Cross mają zaczynać się od 97 500 złotych. To o 13 tysięcy złotych więcej niż trzeba było zapłacić za poprzednika.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: