Suzuki Katana debiutuje podczas targów Intermot
Na październikowych targach motocyklowych w Kolonii Suzuki zaprezentowało najnowszy model w gamie motocykli street. Suzuki Katana to nowoczesne wcielenie legendarnego modelu GSX1100S Katana, który w roku 1981 skradł serca wielu motocyklistów z całego świata.
Japoński miecz Katana jest urzekająco piękny i pociągający, gdy się nim włada. Ta legendarna broń, będąca uosobieniem doskonałego rzemiosła, łączy wyrafinowaną japońską estetykę i czyste piękno z precyzją wykonania. Motocykl Katana ma właśnie symbolizować kunszt rzemieślniczy.
Cały projekt obfituje w charakterystyczne detale. Reflektory LED i przednie światła LED podkreślają ostre linie osłony, która pokrywa specjalnie zaprojektowany panel przyrządów. Siedzenie jest dwykolorowe, a pas biegnący przez nie ma zapewniać pasażerom bezpieczny chwyt. Tylne światło ma wyrazisty wzór, a tylna osłona koła wyprowadzona z wahacza dopełniać ostry wygląd tylnej części motocykla, podobnie jak czarny tłumik wydechu. Pionowo ułożone nad sobą reflektory świateł drogowych i mijania tworzą charakterystyczną „twarz” maszyny.
Sercem potężnej mocy motocykla jest niestandardowa, ze względu na długi skok tłoka, wersja legendarnego, rzędowego, czterocylindrowego silnika 999 cm3 z wtryskiem paliwa, który sprawdził się po raz pierwszy w modelu GSX-R1000 z lat 2005-2008. Szeroki zakres momentu obrotowego łączy się z nową regulacją przepustnicy. Zamontowano także sprzęgło ograniczające wsteczny moment obrotowy, trzystopniowy system kontroli trakcji Suzuki, nowe, bezdętkowe opony, hamulce tarczowe Fujico z przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo oraz systemem ABS.
Suzuki Katana – dane techniczne
Długość całkowita | 2125 mm |
Szerokość całkowita | 830 mm |
Wysokość całkowita | 1110 mm |
Rozstaw osi | 1460 mm |
Prześwit | 140 mm |
Wysokość siedziska | 825 mm |
Masa własna | 215 kg |
Silnik | 4-cyl., rzędowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą, |
Skok tłoka x średnica cylindra | 73,4,0 mm x 59,0 mm |
Pojemność silnika | 999 cm3 |
Stopień sprężania | 12,2:1 |
System zasilania | Wtrysk paliwa |
Rozrusznik | Elektryczny |
System smarowania | Mokra miska olejowa |
Skrzynia biegów | 6-biegowa, stałe zazębienie |
Zawieszenie przód | Widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, sprężyny śrubowe |
Zawieszenie tył | Wahaczowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe |
Kąt nachylenia główki / Wyprzedzenie | 25o/100 mm |
Hamulce przód | Tarczowe podwójne |
Hamulce tył | Tarczowe |
Opony przód | 120/70ZR17M/C 58Wn, bezdętkowe |
Opony tył | 190/50ZR17M/C 73W, bezdętkowe |
System zapłonowy | Elektroniczny (tranzysotorowy) |
Pojemność zbiornika paliwa | 12 l |
Najnowsze
-
Ford Ranger – idealny wóz strażacki
Ford Ranger to wszechstronny pickup, którego szeroka gama silników zapewnia wyjątkową ładowność i zdolność do holowania ciężkich przyczep. Najnowsza odsłona tego modelu sprawdza się również w roli samochodu straży pożarnej. -
2-milionowy Mercedes trafi do Polski. Jest to elektryczny SUV
-
Najbardziej srebrna Honda Civic na 25 lecie hybryd w Europie
-
Ferrari i Iveco kolejny raz łączą siły w Formule 1
-
Odświeżone Porsche 911 Carrera T zostało zaprezentowane. Ma być jeszcze lepsze niż jego poprzednik
Zostaw komentarz: