Suzuki Katana debiutuje podczas targów Intermot

Na październikowych targach motocyklowych w Kolonii Suzuki zaprezentowało najnowszy model w gamie motocykli street. Suzuki Katana to nowoczesne wcielenie legendarnego modelu GSX1100S Katana, który w roku 1981 skradł serca wielu motocyklistów z całego świata.

Japoński miecz Katana jest urzekająco piękny i pociągający, gdy się nim włada. Ta legendarna broń, będąca uosobieniem doskonałego rzemiosła, łączy wyrafinowaną japońską estetykę i czyste piękno z precyzją wykonania. Motocykl Katana ma właśnie symbolizować kunszt rzemieślniczy.

Cały projekt obfituje w charakterystyczne detale. Reflektory LED i przednie światła LED podkreślają ostre linie osłony, która pokrywa specjalnie zaprojektowany panel przyrządów. Siedzenie jest dwykolorowe, a pas biegnący przez nie ma zapewniać pasażerom bezpieczny chwyt. Tylne światło ma wyrazisty wzór, a tylna osłona koła wyprowadzona z wahacza dopełniać ostry wygląd tylnej części motocykla, podobnie jak czarny tłumik wydechu. Pionowo ułożone nad sobą reflektory świateł drogowych i mijania tworzą charakterystyczną „twarz” maszyny.

Sercem potężnej mocy motocykla jest niestandardowa, ze względu na długi skok tłoka, wersja legendarnego, rzędowego, czterocylindrowego silnika 999 cm3 z wtryskiem paliwa, który sprawdził się po raz pierwszy w modelu GSX-R1000 z lat 2005-2008. Szeroki zakres momentu obrotowego łączy się z nową regulacją przepustnicy. Zamontowano także sprzęgło ograniczające wsteczny moment obrotowy, trzystopniowy system kontroli trakcji Suzuki, nowe, bezdętkowe opony,  hamulce tarczowe Fujico z przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo oraz systemem ABS.

Suzuki Katana – dane techniczne

Długość całkowita 2125 mm
Szerokość całkowita 830 mm
Wysokość całkowita 1110 mm
Rozstaw osi 1460 mm
Prześwit 140 mm
Wysokość siedziska 825 mm
Masa własna 215 kg
Silnik 4-cyl., rzędowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą,
Skok tłoka x średnica cylindra 73,4,0 mm x 59,0 mm
Pojemność silnika 999 cm3
Stopień sprężania 12,2:1
System zasilania Wtrysk paliwa
Rozrusznik Elektryczny
System smarowania Mokra miska olejowa
Skrzynia biegów 6-biegowa, stałe zazębienie
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tył Wahaczowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Kąt nachylenia główki / Wyprzedzenie 25o/100 mm
Hamulce przód Tarczowe podwójne
Hamulce tył Tarczowe
Opony przód 120/70ZR17M/C 58Wn, bezdętkowe
Opony tył 190/50ZR17M/C 73W, bezdętkowe
System zapłonowy Elektroniczny (tranzysotorowy)
Pojemność zbiornika paliwa 12 l

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze