Suzuki GSX-S1000GT zaprezentowane! To Grand Tourer o mocy 152 KM!
To coś więcej niż kolejna ewolucja modelu GSX-S1000F, który wprowadzono na rynek w 2015 roku. Koncepcja nowego modelu GSX-S1000GT zakłada, że w gamie Suzuki będzie on pełnić rolę prawdziwego motocykla typu Grand Tourer.
Nowy model GSX-S1000GT łączy w sobie osiągi motocykla klasy superbike z silnikiem o pojemności 999cm3 ze zwartym, lekkim podwoziem, które ma zapewnić dynamiczną i komfortową jazdę oraz wysoką funkcjonalnością. Te wszystkie cechy wyróżniają nowy model jako prawdziwy motocykl klasy GT (Grand Tourer).
Przód modelu GT stanowi połączenie wysuniętego dziobu, dwóch ustawionych poziomo diodowych lamp świateł przednich, nowego kształtu lusterek i zamontowanych na bokach kierunkowskazów. Całość tworzy stylistykę GT, która prezentuje nowy styl w motocyklach Suzuki. Elementy połączone z nową konstrukcją siedziska, wąskim tyłem i krótkim, zwartym tłumikiem, podkreślający charakter nowego GT jako motocykla turystycznego, stworzonego, aby zapewniać dynamiczne osiągi i maksymalną przyjemność z jazdy. A gdyby ktoś miał wątpliwości, że to motocykl klasy GT, to Suzuki GSX-S1000GT zdobią specjalne naklejki „GT”.
Suzuki przeprowadziło dokładny przegląd i modernizację czterocylindrowego, rzędowego, chłodzonego cieczą silnika DOHC o pojemności 999cm3, który napędza GSX-S1000GT. Zmiany obejmujące nowe profile krzywek na wałkach rozrządu, nowe sprężyny zaworowe, nowe sprzęgło i nowy układ wydechowy pozwoliły zwiększyć moc silnika i uzyskać lepszy balans osiągów.
Silnik Suzuki GSX-S1000GT rozwija moc 152 KM przy 11000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 106 Nm przy 9250 obr/min.
Całkowicie przeprojektowany układ wydechowy 4-2-1, które ma za kolektorem układ SET (Suzuki Exhaust Tuning) i tłumik, a katalizatory i nowy kształt komory rozprężnej pozwalają spełnić wymagania normy Euro 5.
Funkcja wyboru trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala na wybór jednej z trzech charakterystyk silnika, żeby skuteczniej wspierać kierowcę w różnych warunkach jazdy, np. podczas dynamicznej jazdy turystycznej, w czasie krótkiej i intensywnej jazdy po drogach o kiepskiej nawierzchni lub kiedy kierowca jest zmęczony po długiej podróży.
Ceny Suzuki GSX-S1000GT nie zostały jeszcze podane. Jednak biorąc pod uwagę, że model GSX-S1000 kosztuje w 56 900 złotych, zakładamy, że GT będzie droższe.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: