
Suzuki GSX-S1000GT zaprezentowane! To Grand Tourer o mocy 152 KM!
To coś więcej niż kolejna ewolucja modelu GSX-S1000F, który wprowadzono na rynek w 2015 roku. Koncepcja nowego modelu GSX-S1000GT zakłada, że w gamie Suzuki będzie on pełnić rolę prawdziwego motocykla typu Grand Tourer.
Nowy model GSX-S1000GT łączy w sobie osiągi motocykla klasy superbike z silnikiem o pojemności 999cm3 ze zwartym, lekkim podwoziem, które ma zapewnić dynamiczną i komfortową jazdę oraz wysoką funkcjonalnością. Te wszystkie cechy wyróżniają nowy model jako prawdziwy motocykl klasy GT (Grand Tourer).

Przód modelu GT stanowi połączenie wysuniętego dziobu, dwóch ustawionych poziomo diodowych lamp świateł przednich, nowego kształtu lusterek i zamontowanych na bokach kierunkowskazów. Całość tworzy stylistykę GT, która prezentuje nowy styl w motocyklach Suzuki. Elementy połączone z nową konstrukcją siedziska, wąskim tyłem i krótkim, zwartym tłumikiem, podkreślający charakter nowego GT jako motocykla turystycznego, stworzonego, aby zapewniać dynamiczne osiągi i maksymalną przyjemność z jazdy. A gdyby ktoś miał wątpliwości, że to motocykl klasy GT, to Suzuki GSX-S1000GT zdobią specjalne naklejki „GT”.
Suzuki przeprowadziło dokładny przegląd i modernizację czterocylindrowego, rzędowego, chłodzonego cieczą silnika DOHC o pojemności 999cm3, który napędza GSX-S1000GT. Zmiany obejmujące nowe profile krzywek na wałkach rozrządu, nowe sprężyny zaworowe, nowe sprzęgło i nowy układ wydechowy pozwoliły zwiększyć moc silnika i uzyskać lepszy balans osiągów.
Silnik Suzuki GSX-S1000GT rozwija moc 152 KM przy 11000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 106 Nm przy 9250 obr/min.

Całkowicie przeprojektowany układ wydechowy 4-2-1, które ma za kolektorem układ SET (Suzuki Exhaust Tuning) i tłumik, a katalizatory i nowy kształt komory rozprężnej pozwalają spełnić wymagania normy Euro 5.
Funkcja wyboru trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala na wybór jednej z trzech charakterystyk silnika, żeby skuteczniej wspierać kierowcę w różnych warunkach jazdy, np. podczas dynamicznej jazdy turystycznej, w czasie krótkiej i intensywnej jazdy po drogach o kiepskiej nawierzchni lub kiedy kierowca jest zmęczony po długiej podróży.

Ceny Suzuki GSX-S1000GT nie zostały jeszcze podane. Jednak biorąc pod uwagę, że model GSX-S1000 kosztuje w 56 900 złotych, zakładamy, że GT będzie droższe.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: