
Suzuki Across – nowy SUV japońskiej marki jest hybrydą i wygląda wyjątkowo dobrze!
Suzuki wypuściło na rynek model Across, w nadwoziu SUV-a, wyposażony w hybrydowy system Plug-in i elektroniczną skrzynię biegów. Jest zdecydowanie ładniejszy niż jego japoński rywal.
Suzuki Across to kolejny po udanym S-crossie i Suzuki Vitara SUV japońskiej marki. Samochód prezentuje się wyjątkowo ładnie, widać azjatycki sznyt lecz design jest mimo wszystko europejski. Ze względu na współpracę koncernu z Toyotą widać też podobieństwa do modelu RAV4, jednak w konkursie piękności Suzuki zdecydowanie wygrywa. Przód został zaprojektowany w taki sposób, aby odróżniać się od rywala. Uwagę przyciąga zdecydowanie ładniejszy wzór reflektorów z przodu.
Tym razem do napędu posłużą dwa silniki elektryczne – skonfigurowane z elektroniczną skrzynią E-Four i napędem 4×4 – o maksymalnej mocy 134 kW i 270 Nm momentu obrotowego, które czerpią energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 18,1 kWh (50,9 Ah), który jest zamontowany pod podłogą.
Jednostki te współpracują z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym Dynamic Force A25A-FXS, który działa jako ładowarka akumulatora i zapewnia wspomaganie silnika elektrycznego – w razie potrzeby – np. podczas jazdy z dużą prędkością.
System napędowy jest wyposażony w cztery tryby – domyślny tryb EV, tryb Auto EV / HV, tryb HV i tryb ładowarki akumulatora – które kierowca może wybrać w zależności od warunków jazdy i stanu akumulatora. W trybie EV pojazd jest napędzany całkowicie silnikiem elektrycznym, nawet przy pełnym przyspieszeniu. W trybie Auto EV / HV i HV silnik przyczynia się do dostarczania mocy w razie potrzeby, na przykład przy silnym naciśnięciu pedału przyspieszenia. Aby magazynować energię elektryczną w trybie EV przy niskim poziomie naładowania, tryb ładowarki uruchamia silnik w celu ponownego naładowania akumulatora.
Bagażnik o pojemności 490 litrów został wyposażony w gniazdko elektryczne i gniazdo do akcesoriów.
Napęd 4×4 E-Four w modelu Across ma niezależny silnik z tyłu o mocy 40 kW, który współpracuje z silnikiem przednim, zapewniając zmiany momentu obrotowego w zakresie od 100:00 do 20:80. Zaletami tego systemu są zwiększona stabilność podczas startu na śliskich nawierzchniach, takich jak ośnieżone drogi, oraz pewne prowadzenie na zakrętach na różnych nawierzchniach. Układ kontroluje nie tylko rozkład siły napędowej, ale także sterowanie przepustnicą silnika, zmiany biegów, wspomaganie elektryczne kierownicy – wszystko w zależności od warunków jazdy.
Suzuki Across został wyposażony w mrowie systemów wsparcia kierowcy. m.in. tryb Trail, czyli automatyczna funkcja ograniczania poślizgu, która zapewnia najlepszą możliwą przyczepność i kontrolę na śliskich nawierzchniach. Na pokładzie znajdziemy też system przedkolizyjny (PCS), asystenta śledzenia pasa ruchu (LTA) i dynamiczny tempomat (DRCC), monitoring znaków drogowych i martwego pola (BSM), ostrzeżenie o ruchu drogowym z tyłu (RCTA) pomagający kierowcy unikać kolizji podczas cofania z miejsc parkingowych. Auto zostało wyposażone także w popularny już także u innych producentów system eCall ostrzegający służby ratownicze za pomocą komunikatu telefonicznego zawierającego dokładną lokalizację pojazdu.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: