Sutil najszybszy
Trzecia sesja treningowa zakończyła się dość sensacyjnie. Pomimo letniej przerwy, zespół Force India ewidentnie ciężko pracował ostatnio i są już tego efekty.
Adrian Sutil |
fot. Force India
|
Adrian Sutil z zespołu Force India okazał się w sobotni poranek najszybszym kierowcą na torze w Walencji. Jego kolega Giancarlo Fisichella uzyskał 6. czas. Wydaje się, ze zapowiedzi Vijaya Mally’i nie były tylko czczymi obietnicami. Trzymając się ciągle zasady, że treningi nie są miarodajne, należy jednak zauważyć, że plasujący sie zwykle w końcówce stawki team zdecydowanie poprawia swoje osiągnięcia. Świetnie spisali się także kierowcy Williamsa. Drugi był Kazuki Nakajima, a piąty Nico Rosberg. Co bardzo cieszy i nastawia optymistycznie to 3. czas Roberta Kubicy.
Zespół BMW Sauber przywiózł do Walencji zmieniony pod względem aerodynamicznym samochód. Bolid ma nowy, lżejszy monocoque. Pozwala to z pewnością na inne rozłożenie balastu, co miejmy nadzieję przyniesie efekty w postaci lepszego ustawienia balansu
i przełoży się na lepszą sterowność.
Poranna sesja nie odbyła się bez kłopotów. Po 30 minutach treningu Sebastian Vettel zatrzymał się na torze, prawdopodobnie na skutek problemów z silnikiem lub skrzynią biegów. Na bardzo długim odcinku toru znalazło się sporo płynu, który musiał zostać usunięty przez porządkowych. Największym pechowcem był w tej sytuacji Lewis Hamilton, który wczoraj stracił większą część sesji treningowej z powodu uszkodzenia samochodu i braku zapasowego skrzydła. Dzisiaj ewidentnie dostarczono części zamienne i po wykonaniu 8 okrążeń Lewis miał do czasu wstrzymania sesji 3. czas, za Adrianem Sutilem
i Robertem Kubicą. Po pracach mających na celu usunięcie zanieczyszczeń, a trwających prawie pół godziny, pozostało 5 minut sesji. Wszyscy zawodnicy oprócz Sebastiana Vettela postanowili wykorzystać pozostały czas – Sutil i Nakajima ze świetnym skutkiem.
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
1 |
Adrian Sutil |
Force India |
1.39.143 |
2 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1.39.247 |
3 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1.39.513 |
4 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Meredes |
1.39.553 |
5 |
Nico Rosberg |
Williams |
1.39.732 |
6 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1.39.764 |
7 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1.39.883 |
8 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1.39.950 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1.40.017 |
10 |
Romain Grosjean |
Renault |
1.40.088 |
11 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1.40.118 |
12 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1.40.192 |
13 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1.40.230 |
14 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1.40.260 |
15 |
Fernando Alonso |
Renault |
1.40.402 |
16 |
Timo Glock |
Toyota |
1.40.443 |
17 |
Mark Webber |
Red Bull |
1.40.879 |
18 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1.40.916 |
19 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1.41.125 |
20 |
Luca Badoer |
Ferrari |
1.42.198 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: