Sutil najszybszy
Trzecia sesja treningowa zakończyła się dość sensacyjnie. Pomimo letniej przerwy, zespół Force India ewidentnie ciężko pracował ostatnio i są już tego efekty.
Adrian Sutil |
![]() |
fot. Force India
|
Adrian Sutil z zespołu Force India okazał się w sobotni poranek najszybszym kierowcą na torze w Walencji. Jego kolega Giancarlo Fisichella uzyskał 6. czas. Wydaje się, ze zapowiedzi Vijaya Mally’i nie były tylko czczymi obietnicami. Trzymając się ciągle zasady, że treningi nie są miarodajne, należy jednak zauważyć, że plasujący sie zwykle w końcówce stawki team zdecydowanie poprawia swoje osiągnięcia. Świetnie spisali się także kierowcy Williamsa. Drugi był Kazuki Nakajima, a piąty Nico Rosberg. Co bardzo cieszy i nastawia optymistycznie to 3. czas Roberta Kubicy.
Zespół BMW Sauber przywiózł do Walencji zmieniony pod względem aerodynamicznym samochód. Bolid ma nowy, lżejszy monocoque. Pozwala to z pewnością na inne rozłożenie balastu, co miejmy nadzieję przyniesie efekty w postaci lepszego ustawienia balansu
i przełoży się na lepszą sterowność.
Poranna sesja nie odbyła się bez kłopotów. Po 30 minutach treningu Sebastian Vettel zatrzymał się na torze, prawdopodobnie na skutek problemów z silnikiem lub skrzynią biegów. Na bardzo długim odcinku toru znalazło się sporo płynu, który musiał zostać usunięty przez porządkowych. Największym pechowcem był w tej sytuacji Lewis Hamilton, który wczoraj stracił większą część sesji treningowej z powodu uszkodzenia samochodu i braku zapasowego skrzydła. Dzisiaj ewidentnie dostarczono części zamienne i po wykonaniu 8 okrążeń Lewis miał do czasu wstrzymania sesji 3. czas, za Adrianem Sutilem
i Robertem Kubicą. Po pracach mających na celu usunięcie zanieczyszczeń, a trwających prawie pół godziny, pozostało 5 minut sesji. Wszyscy zawodnicy oprócz Sebastiana Vettela postanowili wykorzystać pozostały czas – Sutil i Nakajima ze świetnym skutkiem.
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
1 |
Adrian Sutil |
Force India |
1.39.143 |
2 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1.39.247 |
3 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1.39.513 |
4 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Meredes |
1.39.553 |
5 |
Nico Rosberg |
Williams |
1.39.732 |
6 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1.39.764 |
7 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1.39.883 |
8 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1.39.950 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1.40.017 |
10 |
Romain Grosjean |
Renault |
1.40.088 |
11 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1.40.118 |
12 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1.40.192 |
13 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1.40.230 |
14 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1.40.260 |
15 |
Fernando Alonso |
Renault |
1.40.402 |
16 |
Timo Glock |
Toyota |
1.40.443 |
17 |
Mark Webber |
Red Bull |
1.40.879 |
18 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1.40.916 |
19 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1.41.125 |
20 |
Luca Badoer |
Ferrari |
1.42.198 |
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: