Susie Wolff wystąpi w treningach F1
Zespół Williams potwierdził dziś dalszą współpracę ze szkocką zawodniczką Susie Wolff. Mało tego, oficjalnie potwierdzono, że kobieta zasiądzie za kierownicą bolidu Williams Mercedes FW36 w dwóch piątkowych sesjach treningowych przez tegorocznymi wyścigami Grand Prix.
Susie Wolff dołączyła do ekipy w 2012 roku. Wcześniej 7 sezonów startowała w DTM i dwa razy była nominowana do prestiżowej nagrody BRDC dla najlepszego młodego kierowcy roku. Jako kierowca rozwojowy odegrała istotną rolę w projektowaniu i rozwoju samochodów Williamsa (FW34, FW35, i nowego Williams Mercedes FW36). W tym sezonie będzie nadal kontynuaowac pracę w symulatorze, ale także zespół umożliwi jej zostanie pierwszą od ponad 20 lat kobietą, która wystąpi podczas weekendu GP. Ostatnią była w 1992 Włoszka Giovanna Amati w barwach Brabhama.
Słowa uznania wobec Brytyjki padły nawet z ust słynnego w świecie F1 Pata Symondsa. Dyrektor techniczny Williamsa jest bardzo zadowolony z dotychczasowej pracy Susie i liczy na dalszy jej rozwój.
Sama zainteresowana tak skomentowała swój kolejny krok w karierze:
– Jestem wdzięczna zespołowi za wsparcie. Sezon 2014 będzie dla mnie bardzo ważny. Od pierwszych jazd bolidem F1 moje obowiązki stawały się coraz bardziej poważne i wreszcie uda mi się wystąpić podczas sesji treningowej. Bardzo chciałabym wskoczyć kiedyś do kokpitu na cały weekend. To dla mnie wielkie wyzwanie – przyznała Susie.
Susie Wolff w treningach możemy zobaczyć już za 16 dni podczas Grand Prix Australii 14 marca.
Susie Wolff |
![]() |
fot. Wiliams
|
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: