Susie Wolff startuje w Mille Miglia
Właśnie ruszyła kolejna edycja legendarnego wyścigu Mille Miglia. W tegorocznej edycji, po raz pierwszy w historii, wystąpi w pełni żeński team. Za kierownicą klasycznego Gullwinga znalazła się Susie Wolff, a tuż obok niej Ellen Lohr.
Mille Miglia to najbardziej prestiżowy wyścig samochodów klasycznych na świecie. Pierwotnie odbywał się on w latach 1927 – 1957 na trasie tysiąca mil. Pierwsza edycja była odpowiedzią na przeniesienie Grand Prix Włoch z Brescii do Mediolanu na tor Monza. Wtedy lokalni kierowcy postanowili urządzić nową imprezę na własnych zasadach. Jej trasa przebiegała przez miasta Brescia-Rzym-Brescia.
Każdego roku impreza wzbudzała coraz większą sensację. Startowały w niej szybkie i drogie samochody, a podczas trasy nie brakowało karkołomnych wyczynów. Rekordowy czas przejazdu ustalił w 1955 roku Sterling Moss jadący Mercedesem 300 SLR #722 wraz z pilotem Denisem Jenkinsonem. Przejechali oni trasę w zaledwie 10 godzin, 7 minut i 48 sekund.
Wyścig Mille Miglia został porzucony w 1957 roku i wrócił do kalendarza dopiero 20 lat później. Trasa nadal przebiega tak samo, ale mogą na niej startować samochody wyprodukowane w latach 1927-1957. Bez wątpienia jest to sport dla elity.
Tegoroczna edycja wyścigu jest bardzo wyjątkowa. Po raz pierwszy startuje w niej żeńska załoga poruszająca się Gullwingiem. Za kierownicą maszyny usiadła Susie Wolff, a jej pilotką jest Ellen Lohr. Obie panie to uznane nazwisko w świecie motorsportu. Ich udział nie jest przypadkowy, bowiem od jakiegoś czasu są ambasadorkami programu She`s Mercedes.
W ramach tego projektu niemiecki producent zamierza wsłuchiwać się w potrzeby kobiet, żeby jeszcze lepiej dopasowywać ofertę i komunikację. Specjalny serwis internetowy tworzony przy udziale kobiet z całego świata będzie prezentował spostrzeżenia na różne tematy przez pryzmat życia zawodowego, prywatnego, a także realizacji pasji.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: