
Straż Graniczna ma nowe pojazdy za prawie 4 mln zł. „Brutalna siła”
Komenda Główna Straży Granicznej poinformowała o odbiorze 34 nowych pojazdów KL Brute Force 750, które wkrótce będą patrolowały polskie granice. Sprawdzą się szczególnie dobrze tam, gdzie nie dojadą samochody terenowe.
Straż Graniczna kupiła nowe pojazdy za 3,9 mln zł
Straż Graniczna kupiła 34 quady KL Brute Force 750, które kosztowały w sumie 3,9 mln zł. Napędzane są 2-cylindrowymi silnikami Kawasaki o pojemności 749 cm3 i mocy 37,3 kW. Posiadają automatycznie dołączany napęd na cztery koła (przenoszony za pomocą wału napędowego), niezależne zawieszenie przednie oraz tylne, a także automatyczną skrzynię biegów.
Ponadto pojazdy wyposażone są w elektryczną wyciągarkę, podgrzewane manetki, osłony na dłonie kierującego oraz szperacz ręczny z możliwością regulacji strumienia światła zamontowany na relingu bagażnika przedniego. Ponadto dodatkowe kufry, umożliwiające przewiezienie podręcznego wyposażenia. Pomyślano także o dodatkowe oparcie oraz uchwyty na dłonie dla pasażera. Strażnicy planują wykorzystywać swoje nowe quady do dwuosobowych patroli.
Masz bezterminowe prawo jazdy? Lepiej przygotuj się na wymianę
Polska Straż Graniczna ma już około 200 quadów
Obecnie Straż Graniczna eksploatuje około 200 pojazdami ATV. Ich największym atutem jest możliwość pokonywania trudno dostępnego terenu, tam, gdzie z uwagi na gabaryty samochody terenowe nie są w stanie dotrzeć. Dodatkowym atutem jest możliwość szybkiego poruszania, odporność na warunki terenowe oraz pogodowe.
Docelowo odebrane pojazdy planuje się użytkować w ochronie granicy państwowej stanowiącej granicę zewnętrzną UE w Podlaskim oraz Nadbużańskim Oddziale SG.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: