Sterowiec Goodyear Blimp wraca do europejskiego motorsportu
Dla wielu fanów Formuły 1 i Le Mans z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych przylot sterowca Goodyear Blimp był zawsze niezapomnianym wydarzeniem. 35 lat od ostatniego wyścigu po tej stronie Atlantyku będzie można go znowu zobaczyć na jednej z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych tego sezonu w Europie.
Jego przylot stanowi element celebracji ponownego zaangażowania Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe. Goodyear Blimp będzie towarzyszył bardzo oczekiwanemu powrotowi marki opon do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a następnie wyruszy na Nürburgring, gdzie będzie relacjonował zmagania WTCR – Puchar Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych.
Sterowiec Goodyear Blimp to znany na całym świecie symbol, który od prawie stu lat jest ambasadorem amerykańskiej marki oponiarskiej. Pojawia się na niebie przy okazji historycznych imprez sportowych i kulturalnych, a latem tego roku powrócił do Europy.
Mike Rytokoski, dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie, powiedział: „Sterowiec Goodyear Blimp jest prawdziwym symbolem, który od prawie stu lat pobudza wyobraźnię kibiców i konsumentów na całym świecie, a przy tym ma ogromną rozpoznawalność. Jego ponowne pojawienie się w Europie było długo oczekiwane i stanowi doskonały sposób na uczczenie naszego powrotu do europejskiego i międzynarodowego sportu motorowego”.
Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp to Zeppelin NT. Ten model to obecnie największy półsztywny sterowiec na świecie, o długości 75 metrów, szerokości prawie 19,5 metra i wysokości 17,4 metra.
W Le Mans sterowiec Goodyear Blimp zapewni jedyny w swoim rodzaju bezpośredni przekaz telewizyjny akcji na torze widzianej z powietrza, ekscytujące loty pasażerskie dla gości, a także będzie pełnił rolę przykuwającego uwagę ambasadora marki Goodyear.
Sterowiec będzie obecny również podczas zmagań na torze Nürburgring, gdzie w ramach 24-godzinnego weekendu wyścigowego będzie transmitował relację na żywo ze zmagań WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych. WTCR reprezentuje najwyższy poziom światowych wyścigów w tej klasie, a Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do każdego ze startujących tam samochodów.
Goodyear Blimp to dokładnie ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Towarzyszą one dużym imprezom sportowym, takim jak NASCAR, dla którego Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon, rozgrywki NBA, mecze futbolu amerykańskiego i zawody golfowe PGA.
Sterowiec Goodyear Blimp jest jednak dobrze znany w Europie. W latach 1972-1986 słynny sterowiec o nazwie „Europa” brał udział w wielu ważnych imprezach, od wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans, Grand Prix Niemiec i French Open, po najważniejsze wydarzenia kulturalne, w tym dwa brytyjskie wesela królewskie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: