
Szef Stellantis zarabia 430 tys. zł dziennie! Pracownicy protestują, a on zwalnia kolejne osoby
Bycie prezesem koncernu, w którego skład wchodzi 14 marek samochodów, to naprawdę wysoka pozycja i która powinna wiązać się z odpowiednio sowitym wynagrodzeniem. Mimo to zarobki Carlosa Tavaresa budzą ogromne kontrowersje i trudno się temu dziwić.
Koncern Stellantis powstał z połączenia koncernów PSA (czyli Peugeota i Citroena, które całkiem niedawno wykupiły Opla) oraz FCA będącego połączeniem włoskiej i amerykańskiej motoryzacji (Fiat Chrysler Automobiles). Powstał w ten sposób gigant zrzeszający 14 marek samochodów, których sprzedaż daje mu 4. miejsce na świecie. Stellantis zatrudnia około 242 tys. osób w 130 krajach.
Stanie na czele takiej potęgi to ogromne wyzwanie, ale i wielkie przywileje. Oraz wynagrodzenie. Dyrektorem generalnym Stellantis jest Portugalczyk Carlos Tavares, którego roczne wynagrodzenie w połączeniu z premią za dobre wyniki finansowe oraz dochód z akcji, wyniosły 36,5 mln euro. Daje to zawrotną kwotę 100 tys. euro dziennie, czyli 431 tys. zł.
Kwoty niewyobrażalne i pozostające poza zasięgiem… także odpowiedników Tavaresa w konkurencyjnych koncernach. Nic zresztą dziwnego, skoro w ciągu roku jego zarobki zwiększyły się o 55 procent. Tak ogromna podwyżka to nie jedyna przyczyna kontrowersji wokół CEO Stellantisa.
Chociaż Tavares otrzymał sporą premię za dobre wyniki finansowe koncernu, nie znaczy to, że firma się rozwija. Wręcz przeciwnie – przeprowadza on właśnie jej restrukturyzację w ramach której ogranicza produkcję, rozwiązuje umowy z poddostawcami oraz zwalnia pracowników. Z naszego punktu widzenia najbardziej bolesne jest zwolnienie wszystkich 800 osób pracujących w fabryce silników FCA Powertrain w Bielsku Białej. 600 osób żegna się z pracą w Miluzie, a 2455 osób dostało wypowiedzenie w Detroit. Setki osób trafią na bruk także w dwóch innych fabrykach w USA.
Jest oficjalna decyzja – podniesiono limit prędkości na drodze ekspresowej
W branży jest wiedzą dość powszechną, że Carlos Tavares to mistrz cięcia kosztów, który nie cofa się przed żadnym działaniem, jeśli uważa, że pomoże to zwiększyć zyskowność firmy. Z punktu widzenia akcjonariuszy to dobrze i koncern przyniósł w minionym roku zysk większy o 11 procent rok do roku (w sumie 18,6 mld euro). Mimo to wśród akcjonariuszy pojawiają się wątpliwości, czy powinni zgodzić się na tak ogromne wynagrodzenie Taveresa. Zwłaszcza wobec protestów francuskich związków zawodowych, którym bardzo nie podobają się działania dyrektora generalnego.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: