
Startują Mistrzostwa Włoch F4! W stawce pierwsza w historii zawodniczka z Akademii Kierowców Ferrari!
Poznaliśmy kierowców Mistrzostw Włoch F4 na sezon 2021. Wśród znanych już zawodników pojawiło się kilka nowych nazwisk. Nas ciekawi, jak na torze zaprezentują się dwie zawodniczki - Hamda Al Qubaisi i Maya Weug.
Tegoroczna edycja Mistrzostw Włoch F4 rozpocznie się 16 maja na francuskim torze Paul Ricard. Na starcie zobaczymy aż 35 samochodów. W projekcie biorą udział tacy wytwórcy, jak Tatuus, Abarth i Pirelli, tworząc wspólnie, eksportowany na cały świat produkt w całości „Made in Italy”. W Mistrzostwach F4 kierowcy ścigają się jednoosobowymi bolidami, napędzanymi jednostką Abarth 414TF o pojemności 1400 cm3. Wytwarza ona 160 KM i w świecie sportów motorowych jest stawiana za wzór pod względem osiągów oraz niezawodności.
Przeczytaj też: Iron Dames i Ferrari łączą siły. Co chcą razem osiągnąć?
Rywalizacja wśród kobiet rozegra się pomiędzy Hamdą Al Qubaisi z zespołu Prema Powerteam, startującą w drugim pełnym sezonie włoskiej serii F4 a Mayą Weug (Iron Lynx), pierwszą kobietą, która dostała się do Akademii Kierowców Ferrari, po sukcesie w programie FIA „Girls on Track – Rising Stars”. Reprezentantka Ferrari wyznała:
To będzie mój pierwszy sezon w F4, więc chcę doskonalić się w każdym wyścigu. To wielki zaszczyt być w Akademii Kierowców Ferrari i reprezentować ich oraz Komisję FIA ds. Kobiet w Motosporcie. Sprawię, że będą ze mnie dumni i dam z siebie wszystko, i oczywiście będę dążyć do zdobycia, jak najwyższej pozycji. Nie mogę sobie wyobrazić, z jaką dumą będą nosić czerwoną koszulkę z logiem czarnego konia na żółtym tle.
Przeczytaj też: Maya Weug pierwszą kobietą w Akademii Kierowców Ferrari!
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: