Sprzedaż samochodów dostawczych nadal rośnie! Prognoza na 2021
W przypadku samochodów dostawczych liczba zarejestrowanych samochodów w listopadzie wyniosła 5 754 egzemplarze, odnotowując blisko 9% wzrost względem ubiegłego roku. Jak będzie wyglądała sprzedaż samochodów dostawczych w 2021? Prognozy są optymistyczne.
W przypadku samochodów dostawczych liczba zajerestrowanych samochodów w listopadzie wyniosła 5 754 egzemplarze, odnotowując blisko 9% wzrost względem ubiegłego roku. Warto zaznaczyć, że polski rynek motoryzacyjny skupia się przede wszystkim na przedsiębiorcach, którzy chętnie kupują nowe samochody w ramach rozbudowy floty korzystając z atrakcyjnych form finansowania. Przedsiębiorstwa to nie tylko floty osobowych samochodów dla przedstawicieli handlowych, ale także tabory składów ciężarowych czy dostawczych.
Samochody dostawcze – wzrost zainteresowania pomimo pandemii
Choć pandemia koronawirusa mocno wpłynęła na zachowania zakupowe klientów rynku motoryzacyjnego, w przypadku samochodów dostawczych zauważalna jest wzrostowa tendencja
Jak podaje Samar, tylko w listopadzie 2020 zarejestrowano o 9,3% więcej samochodów dostawczych niż w ubiegłym roku (11.2020 – 5 921) i o 8,9% więcej niż w październiku (więcej o 484 samochody). Warto zaznaczyć, że październik podobnie jak marzec to dwa krytyczne miesiące 2020, w którym miała miejsce kolejne pierwsza oraz druga fala epidemia i związanych z tym obostrzeń.
W ujęciu roczny, podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, również wśród modeli dostawczych, mikrobusów czy pojazdów o zabudowie specjalnej zarejestrowano blisko 13 000 pojazdów mniej (-18,3%).
W przypadku niektórych województw liczba zarejestrowanych samochodów spadła minimalnie, tylko w województwie dolnośląskim zarejestrowano o niecałe 2% mniej pojazdów dostawczych niż w roku ubiegłym, w wielkopolskim – 12%
Ranking zarejestrowanych samochodów dostawczych według województw
*ranking samochodów dostawczych, minibusów i pojazdów specjalnych
Dane zebrane na bazie raportów : https://www.samar.pl/__/75/Ranking-TOP-50-TOP-10.html
Reeksport nowych samochodów w Polsce
Jak nietrudno zauważyć, wśród zachodnich województw liczba zarejestrowanych samochodów jest stosunkowo wysoka na tle globalnych wyników rejestracji pojazdów w Polsce. Eksperci Samar wskazują fakt, że epidemia koronawirusa i ogólny przestój gospodarek wpłynął dodatnio na zjawisko reeksportu towarów, w tym także samochodów. Wiele aut zakupionych i zarejestrowanych w Polsce stanowiła towar eksportowy, a tylko w listopadzie 2020 około 9,24% pojazdów została wywieziona poza granice kraju. Sam poziom reeksportu rok do roku wzrósł o 16,46%.
Najczęściej kupowane dostawczaki w 2020 – ranking
Renault Master 6781 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Mercedes Sprinter 5991 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Fiat Ducato 5783 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
IVECO Daily 3799 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Ford Transit 3278 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Renault Trafic 2912 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Peugeot Boxer 2783 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Volkswagen Transporter 2453 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Ford Transit Custom 2444 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Volkswagen Crafter 2012 sprzedanych egzemplarzy w 2020 roku
Sprzedaż samochodów dostawczych w leasingu – najlepszy wynik w 2020 roku
Wzrost zainteresowania zakupem samochodu pod koniec roku produkcyjnego to pewnego rodzaju standard w świecie motoryzacji. Na jesienne wyprzedaże roczników czekają zarówno osoby prywatne zainteresowane zakupem samochodów za gotówkę lub kredyt, jak i przedsiębiorcy. Choć koronawirus spowodował wiele zmian w branży automotive, w przypadku Superauto.pl to jeden z ciekawszych okresów pod względem biznesowym. Tylko w listopadzie firmie udało się podpisać 120 nowych umów rezerwacyjnych z klientami zainteresowanymi leasingiem samochodu dostawczego. W przypadku sprzedaży samochodów dostawczych ostatnie trzy miesiące to ponad 210 sprzedanych egzemplarzy. Tylko w październiku, kiedy branża przeżywała największe zawirowania od marca br. Superauto.pl przekazało kluczyki do 77 dostawczych samochodów.
Sprzedaż samochodów 2021 – prognoza
Jak podaje Marcin Bołtryk (red. Puls Biznesu), rynek motoryzacyjny cofnął się o 3 lata. Prognoza na 2021? Będzie lepiej, ale na pewno nie tak dobrze jak w 2019 roku. Warto przypomnieć, że pod koniec 2019 roku Instytut Badań Nad Motoryzacją wskazywał delikatny spadek liczby zarejestrowanych samochodów w 2020 roku, jednak czas pandemii mocno wpłynął na te wczesne przewidywania. Jak prognozują analitycy rynku, rok 2021 ma stanowić odbicie po pandemii koronawirusa, a wzrost zarejestrowanych samochodów w Polsce ma być wyższy o około 10,1% względem wyniku z roku 2020. To optymistyczny scenariusz. Decydujący wpływ na statystyki będą mieli producenci, którzy od stycznia 2021 roku będą zmagać się z nowymi normami emisji spalin.
Norma emisji spalin a zakup nowego samochodu
“Nowe normy spalin mogą doprowadzić do podniesienia cen samochodów. Będzie to podyktowane chęcią zamortyzowania kar, jakie będą nakładane na producentów z uwagi na przekroczenie dopuszczalnych maksymalnych norm.” Jak przypominają eksperci sprzedaży Superauto.pl w przypadku modeli, które od nowego roku będą przekraczały normy spalin producenci zapłacą 95 euro za każdy 1 g, w przypadku każdego pojazdu. Według normy Euro 6d współczynnik maksymalnego przekroczenia ilości emitowanych spalin, z 2,1 spadnie do poziomu 1,43, co w przypadku diesla stanowi różnicę na poziomie 54 mg/km (max. 114 mg/km) 168, dla benzyny 44 mg/km (max. 85 mg/km).
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: