
Sprzedaż aut w Polsce 2023. Polacy coraz bogatsi
Sprzedaż aut w Polsce 2023 wrosła o 13% w stosunku do roku poprzedniego. Lista raczej nie zaskakuje, ale fakt, że nowych aut sprzedało się więcej oznacza, że kryzysu raczej nie widać. Samochody jakich marek sprzedawały się najlepiej?
Układ rankingu sprzedaży aut w Polsce 2023 jest już dobrze znamy. Pierwsze trzy pozycje należą do Toyoty, Skody i Kii. Dalej na liście 10 najlepiej sprzedających się marek w Polsce widzimy VW, Hyundai’a, Audi, BMW, Mercedesa, Renault i Dacię. Jak widać w pierwszej dziesiątce wciąż mamy trzy marki premium.
Skąd wziął się 13-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do 2022 roku? Jak twierdzi Wojciech Drzewiecki z instytutu SAMAR – „Z jednej strony to efekt realizacji zamówień złożonych jeszcze w roku 2022. Z drugiej zaś stabilizacja dostaw i zwiększona dostępność poszczególnych modeli. Poprawa sytuacji w gospodarce znajduje odzwierciedlenie w zwiększonych zakupach przedsiębiorców, gdyż to właśnie oni najczęściej decydowali się na zakup aut. Liczba klientów indywidualnych choć zwiększyła się o niemal 10% nie była w stanie „zrobić” wyniku. Wzrost liczby rejestrowanych aut przez klientów indywidualnych był niemal dwukrotnie niższy niż w przypadku flot”.
Sprzedaż aut w Polsce 2023 – jakie marki aut sprzedawały się najlepiej?
Widać, że listę najlepiej sprzedających się aut w Polsce w 2023 roku coraz częściej zapełniają marki oferujące tylko samochody elektryczne. Przykładowo Tesla zanotowała aż 278-procentowy wzrost sprzedaży. Nowością są też chińskie marki takie jak Seres, Maxus czy MG. Dobry wynik zanotowała też hiszpańska Cupra. Listę pełnych marek z podziałem na modele powinniśmy poznać wkrótce.

Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: