
Sprzedaż aut elektrycznych w Europie – jest wzrost, ale są kraje, gdzie ich sprzedaż spada!
Sprzedaż aut elektrycznych w Europie oczywiście rośnie, ale choć ogólny trend jest wzrostowy w niektórych państwach pojawiają się wyłomy w tej krzywej wzrostu.
ACEA opublikowała dane za trzeci kwartał 2022 roku. Największy wzrost sprzedaży, gdy porównamy samochody względem rodzaju napędu, odnotowały oczywiście auta z napędem elektrycznym, ale są kraje, w których sprzedaż aut elektrycznych była w 3 kwartale niższa niż w okresie poprzednim.
Sprzedaż aut elektrycznych w Europie
Obecnie 11,9 % wszystkich rejestracji nowych samochodów osobowych w Europie (dane nie uwzględniają Rosji i Białorusi) stanowią samochody w pełni elektryczne (BEV). Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku wskaźnik ten wynosił 9,8 %.
Liczba rejestracji aut elektrycznych w 3 kwartale wzrosła o 22 % w stosunku do okresu poprzedniego, w skali całego europejskiego rynku. Jednak są kraje, gdzie odnotowano również spadki. Przykładem mogą być Włochy (-35%), czy Dania (-2.6%). Z kolei trzycyfrowe wzrosty odnotowano w takich krajach jak:
- Cypr (+490 %)
- Łotwa (+231,8 %)
- Rumunia (+213,4 %)
- Bułgaria (+101,7 %)

Sprzedaż aut elektrycznych – spadki na rynku w grupie hybryd plug-in
Nieco gorzej wiedzie się na rynku samochodom z napędem typu hybryda plug-in. W odniesieniu do całego europejskiego rynku liczba rejestracji aut PHEV spadła o 6 proc. w III kwartale 2022 roku. Niewielkie spadki odnotowano w Niemczech (-0,9%) i Hiszpanii (-1 %), ale już we Włoszech i Francji spadki były dwucyfrowe (odpowiednio -22,2 % oraz -14,3 %). Samochody typu PHEV stanowią obecnie w ogólnej puli nowo rejestrowanych aut 8,5 %.
Benzyniaki wciąż najpopularniejsze, ale…
Najpopularniejszymi samochodami w Europie ze względu na typ paliwa pozostają auta z silnikami benzynowymi. Tego typu pojazdy stanowią 37,8 proc. ogólnej liczby zarejestrowanych w III kwartale 2022 roku aut. Oznacza to o 3,3 proc. mniejszy odsetek niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (w III kwartale 2021 roku benzyniaki stanowiły 39,3 % ogólnej puli zarejestrowanych wówczas aut). W liczbach bezwzględnych w III kwartale br. zarejestrowano w Europie 823 360 egzemplarzy samochodów z silnikiem benzynowym.
Diesel systematycznie spada
W omawianym okresie dalej spada udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Europejczycy zarejestrowali 360 596 egzemplarzy aut z silnikiem Diesla, co oznacza spadek sprzedaży o 4,7 % i spadek udziału samochodów na ten typ paliwa z 17,5 % w III kwartale 2021 roku do 16,5 % w III kwartale 2022 roku.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: