Spadek liczby rejestracji jednośladów
Według informacji Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w pierwszej połowie roku 2012 zmniejszyła się liczba rejestracji motocykli i motorowerów. Spadek ten wyniósł 15,8 procent w stosunku do ubiegłego roku, czyli bardzo dużo. Czyżby rynek już się nasycił?
fot. Suzuki
|
W pierwszej połowie 2012 roku zarejestrowano w Polsce 28 156 nowych i używanych motocykli, a to mniej o 10,6% w stosunku do zeszłego roku. Wśród najchętniej kupowanych marek nowych motocykli znalazły się: Romet, Honda oraz Yamaha. W konkursie najbardziej popularnych pojemności bezkonkurencyjne okazały się silniki 125 cm3 – w pierwszej połowie roku stanowiły one prawie 1/3 rynku (32%). W tej kategorii również na szczycie znalazł się Romet. To tendencja powtarzająca się z roku na rok: Polacy wybierają małolitrażowe skutery i motocykle: są zwykle niewielkich rozmiarów, poręczne, takie w zakupie i ekonomiczne w późniejszej eksploatacji.
Jeśli chodzi o rodzaj motocykli, najwięcej zarejestrowano maszyn przeznaczonych do jazdy ulicznej. Tuż za nimi znalazły się jednoślady typu chopper i cruiser. Mimo tego, największy wzrost popularności w pierwszej połowie roku uzyskały duże skutery.
Analizując rejestrację używanych motocykli, można dostrzec, że najchętniej kupowanymi są marki japońskie. Polacy w pierwszej połowie roku najchętniej nabywali motocykle marek: Honda, Yamaha i Suzuki.
Od początku roku zarejestrowano 44 718 nowych i używanych motorowerów. Liczba rejestracji w porównaniu z rokiem poprzednim spadła tym samym o 18,8%. To wynik prawie trzy razy słabszy w stosunku do rekordowego roku 2008, kiedy zarejestrowano 135 994 motorowery. Najwięcej nowych motorowerów zarejestrowały marki: Romet Motors, Zipp i Torros. Jeśli chodzi zaś o używane maszyny, to dominowały firmy takie jak Peugeot, Piaggio i Yamaha.
Czy producenci i importerzy jednośladów rwą już włosy z głów? Nie koniecznie: niezła sprzedaż przed sezonem zapowiadała pewną stagnację w trakcie jego trwania, a wyników sprzed trzech lat i tak raczej w najbliższym czasie nie da się powtórzyć. Częściej zmienia się ubiór i akcesoria motocyklowe niż sam pojazd. Zwłaszcza, że część z fanów dwóch kółek nadal ma do spłacenia kredyty zaciagnięte na zakup ukochanej maszyny. Naszym zdaniem trzeba jeszcze kilku lat, aby nasz rynek powoli piął się w górę – zgodnie z trendem na posiadanie skutera, czy motocykla we własnym garażu – lecz do tej pory musimy się przyzwyczajać do takich zmian w liczbie rejestracji.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: