
SOP kupuje lawetę. Przyda się do transportu uszkodzonych limuzyn?
Takie komentarze pojawiły się po wpisie na Twitterze pewnego reportera, który zamieścił fragment z listy zamówień Służby Ochrony Państwa.
Po całej serii wypadków samochodów Biura Ochrony Rządu, postanowiono przeprowadzić poważną reformę tej instytucji, przy okazji przemianowując ją na Służbę Ochrony Państwa. Na niewiele się to zdało i największą różnicą jest to, że teraz rządowe limuzyny rozbija nie BOR, tylko SOP.
Czy dlatego na wyposażenie tej formacji ma trafić laweta? Reporter Mariusz Gierszewski to właśnie sugeruje w swoim wpisie na Twitterze, zamieszczając fragment dokumentu będącym częścią listy zamówień dla SOP. Czytamy w nim między innymi o dwóch wyciągarkach, pozwalających niezależnie wciągać dwa samochody na naczepę.
Nie wiemy ile będzie wynosić pełna kwota tego zamówienia, ale założymy się, że znacznie przewyższy ona koszty transportu rozbitych limuzyn przez wynajętą firmę, nawet przy tak dużej ilości wypadków i kolizji (w ciągu dwóch ostatnich miesięcy było ich sześć). Laweta będzie zatem raczej używana do przewożenia tych samochodów w miejsca, gdzie będą potrzebne. Przypomnijmy wypadek Andrzeja Dudy i zniszczoną oponę w jego pancernym BMW. Auto wypadło z drogi podczas jazdy autostradą, co mogło mieć bardzo poważne konsekwencje. Mówiło się wtedy, że felerna opona była przeznaczona do wyrzucenia i nie powinna nigdy trafić ponownie na felgę. Ale i sama pancerna limuzyna to nie pojazd przeznaczony na pokonywanie długich odległości i przy znacznych prędkościach, między innymi z uwagi na konstrukcję opon. Prezydent powinien był skorzystać z samolotu, a jego BMW zostać przetransportowane do miejsca docelowego właśnie na lawecie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Cieszy gospodarność naszych rządzacych. Przy tych ilościach kraks opłaca się mieć swoją lawetę. Idea taniego państwa w praktyce