
Sony Vision-S 02 – elektryczny SUV od technologicznego giganta. Ma 272 KM i pojedzie ponad 180 km/h
Sony zaprezentowało koncept elektrycznego SUV-a, który wygląda jak gotowy do produkcji. Technologiczny gigant jeszcze niedawno twierdził, że nie zamierza rozwijać motoryzacyjnych projektów. Czyżby zmienił zdanie?
Sony swój pierwszy, studyjny projekt samochodu zaprezentowało w 2020 roku. Ponieważ debiuty firm technologicznych w branży motoryzacyjnej zawsze budzą sporo emocji, było to wyjątkowo głośne wydarzenie. Ale chwilę później Sony ostudziło zapał miłośników motoryzacji, zarzekając się, że nie ma planów produkcyjnych. Cóż… najwyraźniej technologiczny gigant zmienił zdanie.
Sony zaprezentował właśnie nowy model – elektrycznego SUV-a Vision-S 02.
Samochód ma 490 cm długości i ponad trzymetrowy rozstaw osi. Pod podłogą skrywają się dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 272 KM (to podobny zestaw co w pierwszym koncepcie - sedanie Sony Vision-S 01). Prędkość maksymalna elektrycznego SUV-a to ponad 180 km/h.
Sony Vision-S 02 w swoim minimalistycznym, zdominowanym przez ekrany wnętrzu zmieści nawet siedem osób. W środku SUV-a deskę rozdzielczą z trzema dużymi ekranami. Dwa dodatkowe umieszczono w oparciach przednich foteli. Sony zapowiedziało, że będzie można na nich grać w gry z PlayStation, co z pewnością ucieszy nie tylko najmłodszych podróżnych.

Wraz z prezentacją nowego prototypu, Sony zapowiedziało wydzielenie osobnej spółki wiosną tego roku, która zajmie się rozwojem mobilności. Wygląda więc na to, że Japończycy podjęli już decyzję o zaistnieniu na rynku motoryzacyjnym. Nie ulega wątpliwości, że Sony wbrew zapowiedziom, wcale nie porzuciło planów związanych z samochodami na prąd.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: