Sobotni wieczór w Singapurze pod dyktando Vettela
Alonso czy Webber? Ferrari czy Red Bull? Kwalifikacje na torze Marina Bay będą miały kapitalne znaczenie dla wyniku wyścigu, a częściowo wilgotny tor bardzo utrudnia zawodnikom życie.
Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
Częściowo suchy, częściowo wilgotny tor, 23 zakręty, numer 10 bardzo trudny z wysokimi krawężnikami, stosunkowo krótka prosta startowa. Tak jak przewidywaliśmy, ze względu na dużą wilgotnośc powietrza, szczególnie fragmenty nowej nawierzchni nie mają szans wyschnąć. To wszystko powoduje, że tor w Singapurze jest naprawdę bardzo wymagający. Trzecią sesję treningową niektórzy kierowcy rozpoczęli więc na oponach przejściowych, inni na twardej mieszance slick. Nawet Lewis Hamilton, który wygrał tutaj wyścig w 2009 roku miał trudności z prowadzeniem bolidu. Na skutek minimalnych błędów tor opuszczali tacy zawodnicy jak Mark Webber czy Michael Schumacher.
W ostatnich minutach treningu kierowcy wyjechali na supermiękkich oponach, czyli takim ogumieniu jakie używane będzie w kwalfikacjach. Ostatnie szybkie okrążenia niestety zrujnował innym zawodnikom Bruno Senna, który źle ocenił wejście w zakręt numer 18, nie miał wystarczająco miejsca, aby obrócić bolid i zatrzymał się poza linią toru. Najlepszy czas utrzymał Sebastian Vettel, który był szybszy od Fernando Alonso o 0,622 sekundy!
Robert Kubica, który wczoraj na skutek awarii wykonał w 2. treningu mniej okrążeń niż inni, wyjechał dziś na tor równo z rozpoczęciem sesji. W miarę upływu czasu poprawiał swoje wyniki i zakończył 3. sesję na 8. pozycji z czasem o 1,492 sekundy słabszym od wyniku Vettela.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’48.028 |
– |
15 |
2 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’48.650 |
0.622 |
16 |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’49.000 |
0.972 |
12 |
4 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’49.023 |
0.995 |
18 |
5 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’49.056 |
1.028 |
17 |
6 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’49.212 |
1.184 |
13 |
7 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’49.304 |
1.276 |
17 |
8 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’49.520 |
1.492 |
16 |
9 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’49.916 |
1.888 |
15 |
10 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’49.949 |
1.921 |
16 |
11 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’50.040 |
2.012 |
15 |
12 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’50.053 |
2.025 |
16 |
13 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’50.060 |
2.032 |
12 |
14 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’50.067 |
2.039 |
16 |
15 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’50.067 |
2.039 |
14 |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’50.868 |
2.840 |
16 |
17 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’51.016 |
2.988 |
15 |
18 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’51.027 |
2.999 |
17 |
19 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’52.340 |
4.312 |
14 |
20 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’53.146 |
5.118 |
15 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’53.297 |
5.269 |
15 |
22 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’53.681 |
5.653 |
17 |
23 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’54.826 |
6.798 |
16 |
24 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’55.367 |
7.339 |
16 |
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: