
93-letni Sobiesław Zasada wygrywa Rajd Żubrów w Porsche! Jego samochód to prawdziwy majstersztyk
Polski kierowca Sobiesław Zasada wygrywa w rajdzie, który sam utworzył ponad 50 lat temu! Siedział za sterami wyjątkowego Porsche.
Mało który 93-latek może zaliczyć tyle sukcesów i to w motorsporcie. Niewątpliwie Sobiesław Zasada jest legendą. Trzykrotny mistrz Europy już po raz kolejny wygrał Rajd Żubrów – rajd, którego ponad pół wieku temu sam był inicjatorem.
Rajd Żubrów 2023 wygrywa Sobiesław Zasada w Porsche Dakar
Rajd Żubrów odbywa się na wyjątkowo trudnych, podhalańskich odcinkach dróg. W tym roku uczestnicy mieli do pokonania ponad 200-kilometrową trasę, na którą składało się 10 prób sportowych wiodących przez miejscowości Stare Bystre, Skrzypne, Pitoniówka i Gronków. Jak zwykle start i metę zlokalizowano pod Hotelem Bachleda Kasprowy w Zakopanem, w którym odbyła się także uroczystość wręczenia nagród oraz tradycyjny Bal Żubrów.

Zwycięzcy rajdu – Sobiesław Zasada i jego pilot Marek Sworowski (dyrektor marketingu Porsche w Polsce), zdominowali rywalizację, wygrywając sześć prób sportowych.
Porsche 911 Dakar RED58 Special to samochód wyjątkowy
Porsche 911 Dakar RED58 Special to model specjalny stworzony przy udziale Porsche Polska w ramach programu Sonderwunsch (z niem. życzenie specjalne). Specyfikacja samochodu nawiązuje do maratonu Londyn–Sydney z 1968 roku, w którym załoga Sobiesław Zasada i Marek Wachowski wygrała etap australijski. To właśnie 55 lat temu Polacy zajęli za kierownicą Porsche 911 pierwszej generacji wysokie, czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej tego rajdu. Porsche Dakar RED58 Special to samochód, który został stworzony jako hołd dla dokonań Zasady w latach 60.
Pod maską Porsche Dakar pracuje 6-cylindrowy bokser o mocy 480 KM i maksymalnym momencie obrotowym 570 Nm. Motor współpracuje z automatyczną 8-biegową przekładnią PDK oraz napędem na wszystkie koła. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s.
W Porsche 911 Dakar zastosowano specjalne terenowe opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus w rozmiarze 245/45 ZR 19 z przodu i 295/40 ZR 20 z tyłu. Gumy mają głęboki na 9 mm bieżnik z odpowiednio zaprojektowanym wzorem oraz wzmocnionymi za pomocą dwóch warstw osnowy ścianami czołową i bocznymi. Ze względu na zastosowanie terenowych opon prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h.
Porsche 911 Dakar można kupić w salonach, ale trzeba się przygotować na niemałą sumę – 1 mln 189 tys. zł!
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: