Śmiertelny wypadek w Tesli jadącej na autopilocie – są wyniki śledztwa
Zbyt duże zaufanie pokładane w technologiach oraz niewłaściwe ich użycie ponownie zakończyło się tragicznie. Oto jak doszło do śmiertelnego wypadku kierowcy Tesli.
Zdarzenie miało miejsce w marcu 2018 roku na autostradzie w Kalifornii. Tam Tesla Model X, którą prowadził 38-letni programista zatrudniony w Apple, z niewyjaśnionych przyczyn zjechała w lewą stronę i uderzyła w betonowe bariery oddzielające pasy.
W sprawie tego zdarzenia śledztwo przeprowadziła amerykańska agencja do spraw bezpieczeństwa drogowego (National Transportation Safety Board). Wynika z niego, że samochód poruszał się w trybie autopilota, a kierowca grał w tym czasie na telefonie. Przez sześć sekund przed zderzeniem kierujący nie trzymał rąk na kierownicy. Ustalono też, że w ciągu ostatnich 18 minut przez w sumie około 6 minut kierowca całkowicie zdawał się na autopilota. Auto w tym czasie trzykrotnie przypominało o konieczności trzymania rąk na kierownicy.
Zachowanie kierowcy jest tym bardziej niezrozumiałe, że jego rodzina przyznała, iż narzekał on na działanie systemów wsparcia Tesli, przez które samochód wielokrotnie opuszczał swój pas ruchu, na przykład w miejscach, gdzie autostrada rozgałęziała się na dwie odnogi. Dlaczego mimo to powierzył swoje życie elektronice?
Warto zwrócić uwagę, że wielu producentów oferuje podobne rozwiązania co Tesla, a mimo to nie słyszy się o śmiertelnych wypadkach spowodowanych przesadną wiarą w technologię. Może chodzi o to, że choć na przykład niemieccy producenci nawet bardziej zaawansowane rozwiązania (jak w przypadku Mercedesów, które same zmieniają pasy ruchu), to nikt nie nazywa tego „autopilotem”. Czyżby właściciele Tesli zbyt dosłownie traktowali to określenie na połączenie adaptacyjnego tempomatu i asystenta pasa ruchu?
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Pewnie podłączył IPhon’a do Tesli i wyszło jak wyszło…