Słownik motocyklowy Motocainy: konstrukcja telelever

Prezentujemy wam słownik motocyklowy Motocainy. Codziennie przedstawimy nowe hasło, które pozwoli rozszerzyć wiedzę – nie tylko nowicjuszkom.

Funkcja prowadzenia koła jest nadal pełniona przez widelec składający się z dwóch kolumn składających się z rur ślizgowych i rur stałych o maksymalnym kryciu. Dzięki możliwości pełnego zsunięcia się rur, układ ten oferuje dużą stabilność. Wahacz pchany mocowany w przedniej części ramy wspiera widelec i przednie koło.

Motocykl z konstrukcją telelever
fot. BMW
Przekrój konstrukcji telelever
fot. BMW

Centralny amortyzator zapewnia resorowanie i tłumienie. W przeciwieństwie do konwencjonalnego widelca teleskopowego, widelec w konstrukcji Telelever ugina się tylko nieznacznie podczas hamowania i pokonywania przeszkód, a więc nie dochodzi do „dobijania” zawieszenia. Kolejnymi zaletami konstrukcji Telelever o mniejszej średnicy rur nośnych niż w tradycyjnym widelcu teleskopowym jest niższa masa i bardzo wysoka reaktywność.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze