Skuter Honda Forza 300 po kuracji odmładzającej
Skuter Honda Forza 300 jest teraz lżejszy i bardziej kompaktowy. Co się zmieniło w jego wyglądzie i wyposażeniu?
Hondę Forza 300 doposażono w lampy LED i opcjonalny 45-litrowy kufer górny obsługiwany przez Smart Key. Z nowości pojawiła się także kontrola momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control) – można ją włączać/wyłącząć odpowiednim przełącznikiem na kierownicy.
Forza model 2018 ma agresywny, sportowy wygląd, i jest bardziej smukła, ostrzejsza w kształtach niż poprzedni model. Zmniejszono rozstaw osi i długość pojazdu. Tylne koło jest większe niż w poprzednim modelu, ale mimo to udało się zmniejszyć wagę o 12 kg dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu i nowej ramie, co zaowocowało zwiększeniem prędkości maksymalnej.
Elektryczna regulacja szyby poprawiła ochronę przed wiatrem w codziennych jazdach jak i dłuższych wyprawach. Nowoczesny w pełni LEDowy panel zegarów dostarcza wielu dodatkowych informacji dla kierowcy. Jest tu analogowy prędkościomierz, a umieszczony w bocznej części obrotomierz sąsiaduje z wyświetlaczem trybów jazdy, licznikiem przebiegu, zasięgu i innymi wskazaniami komputera, jak średnie zużycie paliwa, czas podróży, temperatura otoczenia, ładowanie akumulatora itp.
Dwa pełnowymiarowe kaski integralne mogą być schowane w przestrzeni bagażowej pod siedzeniem. Istnieje też możliwość podzielenia schowka, gdy chcemy włożyć tam jeden kask i odzież motocyklowa lub torbę. Dodatkowa skrytka po lewej stronie w przednim panelu owiewek jest wyposażona w zamek – wyposażono ją również w gniazdo zapalniczki 12V. W schowku zmieści się telefon lub butelka na wodę.
Specyfikacja techniczna
Silnik |
|
Typ silnika |
4-suwowy, 4 zawory na cylinder, chłodzony cieczą |
Pojemność skokowa |
279cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka |
72mm x 68,5mm |
Kompresja |
10,5:1 |
Moc maksymalna |
25,16 KM (18,5 kW) @ 7000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy |
27,2 Nm @ 5750 obr./min. |
Zbiornik oleju |
1,7 L |
UKŁAD PALIWOWY |
|
Wtrysk |
PGM-FI |
Pojemność zbiornika paliwa |
11,5 L |
Zużucie paliwa |
3,2 l/100km |
SYSTEM ELEKTRYCZNY |
|
Starter |
Elektryczny |
Akumulator |
12V-8,6 AH |
ACG |
340 W |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Sprzęgło |
Automatyczne sprzęgło odśrodkowe, suche |
Przeniesienie napędu |
Pasek |
Przełożenie |
CVT |
RAMA |
|
Typ |
Stalowa, rurowa |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2140mm x 755 x 1470 |
Rozstaw osi |
1510mm |
Kąt główki ramy |
26,5° |
Wyprzedzenie |
89mm |
Wysokośc siedzenia |
780mm |
Prześwit |
135mm |
Masa własna |
182kg |
Promień skrętu |
2,4m |
ZAWIESZENIE |
|
Zawieszenie przednie |
Widelce φ33 |
Zawieszenie tylne |
Podwójny amortyzator |
KOŁA |
|
Rozmiar obręczy przedniej |
15 cali |
Rozmiar obręczy tylnej |
14 cali |
Opona przednia |
120/70R15 |
Opona tylna |
140/70R14 |
HAMULCE |
|
System ABS |
2-kanałowy |
Hamulec przedni |
φ256mm, pojedyncza tarcza |
Hamulec tylny |
φ240mm, pojedyncza tarcza |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: