Skrzynia dwusprzęgłowa
Skrzynia dwusprzęgłowa z powodzeniem eliminuje wady wielu skrzyń automatycznych, dlatego najwięksi producenci mają ją w swojej ofercie.
Fot. Producent |
Skrzynia dwusprzęgłowa jest rozwiązaniem pozwalającym na wyeliminowanie wad typowej automatycznej skrzyni biegów, czyli długiego czasu zmiany biegów oraz zwiększonego zużycia paliwa. W skrzyni koła zębate biegów parzystych oraz nieparzystych rozmieszczona na osobnych walkach pośrednich. Każdy z wałków ma osobne sprzęgło i w danej chwili tylko jedno z nich może być włączone. Korzyść w postaci szybszej zmiany przełożeń wynika z tego, że kiedy jeden bieg jest włączony drugi jest już przygotowany do włączenia (w tym czasie drugie sprzęgło jest wyłączone), trwa to znacznie krócej niż wyrównywanie prędkości kół zębatych na tym samym wałku czyli synchronizacja biegu. Skrzynie dwusprzęgło stosuje: Audi – s-tronic; VW i Seat – DSG, BMW – DKG (SMG); Ford – Powershift; Mitsubishi – Twin Clutch-SST; Nissan – Dualtronic; Porsche – PDK
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: