Skrzynia dwusprzęgłowa
Skrzynia dwusprzęgłowa z powodzeniem eliminuje wady wielu skrzyń automatycznych, dlatego najwięksi producenci mają ją w swojej ofercie.
Fot. Producent |
Skrzynia dwusprzęgłowa jest rozwiązaniem pozwalającym na wyeliminowanie wad typowej automatycznej skrzyni biegów, czyli długiego czasu zmiany biegów oraz zwiększonego zużycia paliwa. W skrzyni koła zębate biegów parzystych oraz nieparzystych rozmieszczona na osobnych walkach pośrednich. Każdy z wałków ma osobne sprzęgło i w danej chwili tylko jedno z nich może być włączone. Korzyść w postaci szybszej zmiany przełożeń wynika z tego, że kiedy jeden bieg jest włączony drugi jest już przygotowany do włączenia (w tym czasie drugie sprzęgło jest wyłączone), trwa to znacznie krócej niż wyrównywanie prędkości kół zębatych na tym samym wałku czyli synchronizacja biegu. Skrzynie dwusprzęgło stosuje: Audi – s-tronic; VW i Seat – DSG, BMW – DKG (SMG); Ford – Powershift; Mitsubishi – Twin Clutch-SST; Nissan – Dualtronic; Porsche – PDK
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: