
Skoda zainwestowała 32 miliony euro w linię produkcyjną nowego elektrycznego modelu Enyaq iV
W fabryce Skody w Mladá Boleslav zakończyła się przebudowa linii produkcyjnej dla modelu Enyaq iV. Modernizacja rozpoczęta latem 2019 roku miała na celu dostosowanie fabryki do potrzeb produkcji aut elektrycznych opartych na modułowej platformie MEB.
Pojazdy oparte na platformie MEB oraz te budowane na bazie platform MQB mogą teraz powstawać w tym samym czasie. Jest to koncepcja unikatowa dla całej Grupy Volkswagen i pozwala na dużą elastyczność produkcji.
Ukończona zgodnie z planem przebudowa linii produkcyjnej dla modelu Enyaq iV pozwala nam produkować pojazdy równolegle, zarówno w oparciu o platformę MEB, jak i platformy MQB. Jest to koncepcja unikatowa w skali całej Grupy Volkswagen. Pozwoli ona wytwarzać w naszej głównej fabryce od 250 do 350 sztuk modelu Enyaq iV dziennie. Oznacza to, że będziemy mogli zareagować na popyt rynkowy bez opóźnienia, zapewniając ciągłą pracę linii z pełną przepustowością – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki.
Przygotowanie linii produkcyjnej do budowy pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki, Skody Enyaq iV, opartego na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB rozpoczęto latem ubiegłego roku. W tym czasie zmodyfikowano elementy konstrukcyjne budynku oraz technologie transportu części, aby dostosować je do masy pojazdów elektrycznych oraz montowanych komponentów. Ponadto ostateczny montaż podwozia jest zautomatyzowany i obejmuje także instalację baterii.
Do obsługi baterii o podwyższonej masie zainstalowano specjalne roboty pomocnicze. Skoda stworzyła też większą stację roboczą do regulacji wyświetlaczy typu head-up. Podczas przebudowy linii produkcyjnej marka położyła szczególny nacisk na bezpieczeństwo, zwłaszcza w strefie montażu baterii. Firma zadbała o kompleksowe zabezpieczenia przeciwpożarowe, a także zainstalowała kamery termowizyjne. Mogą one monitorować temperaturę w hali fabrycznej przez całą dobę i w razie nieprawidłowości uruchomić alarm.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: