Skoda z kobietami dla kobiet

Kobiecy aspekt motoryzacji! Skoda, aby dowiedzieć się więcej na ten temat przeprowadziła badania, które mają ułatwić najpierw pracę designerom a potem żywot Paniom, które spędzają coraz więcej czasu w czterech kółkach.

Dyskusje na temat naszych potrzeb
fot. Skoda

Nie wiem czy producenci samochodów organizują prezentacje przeznaczone wyłącznie dla mężczyzn, ale Skoda przygotowała imprezę dziennikarską skierowaną do kobiet. Należąca do grupy Volkswagen czeska marka – tak świetnie radząca sobie dziś na polskim i nie tylko rynku – postanowiła popracować nad „kobiecym aspektem motoryzacji”. Skoda Lifestyle Event odbył się w Pradze w dniach
9 – 11 czerwca br. Całodniowy program zbudowany został wokół zagadnienia udziału kobiet w podejmowaniu decyzji kupna samochodu, sposobu, w jaki kobiety wpływają na te decyzje, czego oczekują od samochodu oraz jakich pojazdów potrzebują.

Do naszej dyspozycji oddano samochody Fabia i Roomster – świeżo po face liftingu, którymi przemieszczałyśmy się w przepięknych okolicach Pragi. Trzeba przyznać, że jeśli myślimy o „damskim”, niezbyt wielkim, dość zwrotnym i sprawnie poruszającym się

Już za kierownicą…
fot. Skoda

samochodziku  – jeśli nie ma korków – to Fabia może z pewnością spełniać nasze oczekiwania.  Nie na darmo zresztą właśnie jej producent otrzymał tytuł Najlepszego Producenta Samochodowego w plebiscycie Which? Awards. Nie byle jaka zresztą to nagroda, bo przyznawana na podstawie wyników szczegółowych ankiet przeprowadzonych wśród właścicieli samochodów. Uzasadnienie wygranej Skody było krótkie i treściwe – Skoda, to marka motoryzacyjna, która idealnie wpisuje się w potrzeby naszych czasów: oczekujemy coraz więcej, ale chcemy płacić za to jak najmniej. Coś w tym z pewnością jest. Takie podejście konsumentów podyktowane jest także coraz szerszą ofertą producentów nie zawsze jednak idącą w parze z jakością. Skoda oferuje jednak duży wybór samochodów, dostępnych w rozsądnych cenach.

Nauka o kolorach
fot. Skoda

Miałyśmy także możliwość zaznajomienia się z pracą niektórych projektantów – jednym z działów zarządzają kobiety –  odpowiedzialnych za dobór barw, materiałów i wzorów, w jakich powstają nowe samochody. Okazuje się, że nasz ulubiony kolor wcale nie musi dobrze wyglądać na karoserii Roomstera czy Yetti, ale za to świetnie będzie się prezentować na Fabii. Trzeba także brać pod uwagę, że niektóre z barw są bardziej „brudzące” a inne mniej. To samo dotyczy wnętrza naszego wymarzonego czterokołowca. Szczególnie, jeśli wozimy autem codziennie małe dzieci lepiej byłoby przecież pomyśleć o soczkach, lodach i czekoladzie, które spożywane podczas podróży spowodują pojawienie się „dodatkowych deseni” na tapicerce. Rozmowy z projektantem wnętrz samochodowych na temat tego, co potrzebne jest nam kobietom w samochodzie – specjalne miejsce na torebkę, dodatkowe schowki czy umocowania dla siatek w bagażniku – trwały kilka godzin. Może niektóre z tych pomysłów pojawią się w przyszłości w samochodach Skody.

Nasz Roomster…
fot. Skoda

Mogłyśmy także bezkarnie wykorzystać naszą inwencję twórczą i okleić samochody w wybrane wzorki. Ewidentnie w tym momencie ujawniły się cechy charakterów uczestniczek imprezy i na karoseriach aut pojawiły się esy-floresy, elementy kwiatowe, makijaże i coś na kształt piorunów czy znaków Zorro… Nasz powrót tak różnorodnie udekorowanymi – jedynymi w swoim rodzaju – samochodami do Pragi budził szczere zainteresowanie innych użytkowników dróg. Nie jestem przekonana, czy nasze sugestie upiększania aut wpłyną w jakiś decydujący sposób na kierunek dalszej pracy designerów, a nawet skłonna jestem stwierdzić, że chyba nie bardzo mogą się oni oprzeć na naszych projektach, szczególnie, że wieczorem zostałyśmy zaproszone na pokaz mody jednej z czeskich projektantek, co pewnie miało nam pokazać jak wygląda prawdziwy i pożądany efekt pracy projektanta…. Miejmy jednak nadzieję, że odpowiedzi uzyskane na pytanie „czego kobiety oczekują od samochodu” przetworzone zostaną w użyteczne, estetyczne, a może nawet zaskakujące rozwiązania w nowych modelach Skody.

Tak czy owak, wygląda na to, że Skoda na serio zajęła się tematem. To także dowód, że my, Drogie Panie, mamy coraz większy, a nawet decydujący wpływ na to, jak samochody przyszłości będą wyglądać, i że warto właśnie do kobiet kierować ofertę motoryzacyjną.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze