Skoda testuje sieć 5G – nie zgadniesz po co
Škoda uruchomiła prywatną sieć 5G w swojej siedzibie w mieście Mladá Boleslav. Otwiera to przed marką nowe możliwości. Dowiedz się po co Skoda testuje sieć 5G?
Škoda testuje sieć 5G – prywatną – po uruchomieniu jej w siedzibie marki w mieście Mladá Boleslav. Ultraszybka technologia transmisji danych, zaimplementowana we współpracy z Vodafone otwiera przed firmą nowe możliwości produkcyjne. Projekt pilotażowy ma na celu przetestowanie i dalszy rozwój technologii w rzeczywistych warunkach. W przyszłości sieć 5G w fabryce może zostać wykorzystana do autonomicznego transportu pojazdów czy inteligentnego tworzenia sieci robotów.
Dla Škody prywatna sieć 5G jest kamieniem milowym na drodze do stania się jeszcze bardziej inteligentną fabryką. Technologia ta oferuje ogromny potencjał dla przyszłych innowacji, np. w zakresie konserwacji predykcyjnej i inspekcji optycznych w konstrukcji nadwozia. W ramach niedawno uruchomionego projektu pilotażowego testujemy 5G w codziennych operacjach, a także będziemy oceniać przyszłe zastosowania tej technologii, aby uczynić nas jeszcze bardziej wydajnymi i elastycznymi – mówi Christian Schenk, członek zarządu Škoda Auto ds. finansów i IT.
Standard 5G otwiera również nowe możliwości dla autonomicznego transportu w logistyce, rozszerzonej rzeczywistości w produkcji i wielu innych zastosowań. Jednym z przykładów jest aplikacja Fata Morgana. Umożliwia ona zdalne wsparcie pomiędzy konserwatorami i ekspertami technicznymi obecnymi na dwóch różnych kontynentach, przy tworzeniu cyfrowego bliźniaka w czasie rzeczywistym i komunikację za pomocą obiektów 3D w rozszerzonej rzeczywistości. Technologia ta wykorzystuje znacznie szybszy przepływ danych i mniejsze opóźnienia łączności dostępne w 5G. Okulary Microsoft HoloLens 2 poprawiają również wydajność cyfrowego bliźniaka i skanowanego obszaru – dodaje Michael Oeljeklaus, członek zarządu Škoda Auto ds. produkcji i logistyki.
Skoda testuje sieć 5G – po co?
Sieć badawcza 5G umożliwia bezpieczną transmisję danych lokalnie w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie wykorzystuje technologię 5G Standalone (SA), która jest jednym z pierwszych komercyjnych wdrożeń SA 5G w Czechach. Skoda testuje sieć 5G w taki sposób, że używa prywatnego pasma częstotliwości – jest ono unikalne dla fabryki marki. Umożliwia bezprzewodową transmisję danych i nawet przy dużym obciążeniu gwarantuje wystarczającą przepustowość. Dzięki 5G opóźnienie, czyli czas potrzebny na przesłanie danych do czujników, maszyn, pojazdów lub innych urządzeń, może się zmniejszyć nawet do kilku milisekund. To sprawia, że ta technologia jest znacznie szybsza niż WLAN czy inne metody komunikacji bezprzewodowej.
Mobilna prywatna sieć 5G umożliwia implementacje nowych technologii w ramach koncepcji Smart Factory, np. w obszarach Przemysłu 4.0, sztucznej inteligencji i współdzielenia danych. Kolejnym krokiem będzie przesyłanie danych do gotowych pojazdów. Innym obszarem zastosowania jest inteligentne tworzenie sieci robotów i bezprzewodowych narzędzi montażowych.
Škoda zintegrowała prywatną sieć 5G z istniejącymi sieciami danych, aby zapewnić niezbędne bezpieczeństwo i zdobyć doświadczenie we wdrażaniu tego rozwiązania. Technologia zostanie wkrótce rozszerzona na wszystkie obszary produkcji i logistyki. W przyszłości będzie używana do autonomicznego transportu pojazdów i konserwacji predykcyjnej, a także będzie testowana w połączeniu z różnymi urządzeniami w Škoda FabLab.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Komentarze: