
Skoda ponownie uruchamia produkcję akumulatorów do samochodów hybrydowych typu plug-in
W fabryce Skody w Mladá Boleslav zgodnie z planem wznowiono montaż wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych dla modeli Grupy Volkswagen wyposażonych w napęd hybrydowy typu plug-in.
Skoda zainwestowała dotychczas ponad 25 mln euro w linie produkcyjne przystosowane do produkcji akumulatorów. Firma jeszcze w tym roku planuje zwiększenie mocy produkcyjnych w tym obszarze.
27 kwietnia Skoda wznowiła produkcję w fabrykach zlokalizowanych w Czechach. W Mladá Boleslav wznowiono tym samym m. in. proces montażu akumulatorów trakcyjnych wysokiego napięcia dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in.
W procesie produkcji akumulatorów bierze udział ok. 200 pracowników. Skoda planuje jednak jeszcze w tym roku zwiększyć moce produkcyjne w tym obszarze. Obecnie produkcja jest wspierana przez 13 robotów KUKA, które posiadają maksymalną ładowność od 210 do 500 kg i odpowiadają za transportowanie szczególnie ciężkich lub nieporęcznych elementów.
Akumulatory trakcyjne wysokiego napięcia są produkowane w Mladá Boleslav od września 2019 roku. Znajdują one zastosowanie m.in. w modelu SUPERB iV, który od września ubiegłego roku produkowany jest w fabryce Skody w miejscowości Kvasiny. Skoda bardzo dokładnie przygotowała się do wznowienia produkcji w swoich fabrykach. W celu zapewnienia jak najlepszej ochrony pracowników producent wprowadził specjalne przepisy, gwarantujące bezpieczeństwo pracy. Zdefiniowane wspólnie ze związkiem zawodowym KOVO ustalenia obejmują wprowadzenie ponad 80 różnych procedur, takich jak środki ochronne dla pracowników czy zmiany organizacyjne w firmie.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: