Skoda Fabia IV generacji – debiut w przyszłym roku

Czas leci i to nie ubłaganie, co doskonale widać na przykładzie Skody Fabii, która zaczyna już swój siódmy rok obecności na rynku. A to oznacza, że przyszedł najwyższy czas na zmianę warty. Ta nastąpi w przyszłym roku i to jest pewna informacja, bo oficjalna.

Na samym początku sierpnia tego roku nastąpiła już jedna zmiana warty w Skodzie, ale dotyczyła ona struktur zarządu firmy z Mladá Boleslav – na stanowisku prezesa zasiadł Thomas Schäfer, który zastąpił Bernharda Maiera. Teraz czeska marka opublikowała na swojej stronie prasowej wywiad z nowym szefem, w którym Schäfer zapowiedział plany marki i podał termin pojawienia się nowego czwartego już wcielenia Fabii:

Przeczytaj także: Test Skoda Fabia Monte Carlo – totalne zaskoczenie

Skoda Fabia III

Nie mogę się doczekać rynkowego debiutu naszej nowej Fabii w przyszłym roku. To będzie wspaniały samochód, a moje oczekiwania są wysokie.

Skoda Fabia III

Szef Skody nie ukrywał, że firma skupia się głównie na producentach z Koreii, Japonii i Francji, ponieważ to oni stanowią bezpośrednią i najgroźniejszą konkurencję dla czeskiej marki. Założeniem jest zdominowanie rynku małych samochodów, co pozwoli zdecydowanie poszerzyć grono klientów. Ponadto Schäfer zapewnił, że będzie się trzymał planu rozwoju firmy opracowanego przez jego poprzednika, a obejmującego okres do 2025 roku. Zapowiedział jednak, że dorzuci do niego kilka swoich pomysłów, które według niego wyniosą Skodę na wyższy poziom.

Skoda Fabia III

Niestety szef Skody nie powiedział nic więcej na temat nowej Fabii. Można jednak przypuszczać, że pod względem stylistycznym będzie to raczej ewolucja niż rewolucja, a całość będzie zapewne nawiązywać do najnowszych modeli czeskiej marki, czyli modeli Scala i czwartej generacji Octavii. Od strony technicznej, nowa Fabia skorzysta zapewne z płyty podłogowej MQB A0, na której oparte już są bliźniacze modele koncernu VAG w postaci Audi A1, Seata Ibizy czy Volkswagena Polo. Lecz znając politykę wizerunkową poszczególnych marek niemieckiego koncernu, Fabia będzie z pewnością tym największym i najbardziej obszernym spośród rodzeństwa. Zagadką pozostaje, czy w nowej generacji modelu przetrwa wersja kombi, z której już teraz inni producenci się wycofują, wystarczy wspomnieć tutaj np. Seata z modelem Ibiza ST czy Renault z modelem Clio Combi.

Skoda Fabia III

Wspomniana wcześniej płyta podłogowa może „gościć” na swoim pokładzie szeroki wachlarz jednostek napędowych, a także skrzyń biegów – ręcznych o 5 i 6 przełożeniach oraz automatycznych 6- i 7-stopniowych. Trudno jednak oczekiwać, że pod maską nowej Fabii ujrzymy topowe odmiany silnika 2.0 TSI znane z Polo GTI czy A1. Zamiast tego należy się raczej spodziewać najmniejszej 3-cylindrowej, 1-litrowej jednostki napędowej w różnych wariantach mocy połączonej z każdym rodzajem skrzyni biegów… no może poza 7-stopniowym automatem. Wyjątkiem od „małolitrażowej” reguły może być Fabia RS, której powrót w nowym wcieleniu zapowiedziano już dwa lata temu – obecna trzecia generacja auta nie doczekała się niestety usportowionej odmiany. Nie do końca wiadomo czy w ofercie pojawią się silniki Diesla, gdyż ich popularność w Europie spada, a szczególnie dotyczy to małych samochodów – lecz niewykluczone, że na wybranych rynkach pojawi się Fabia napędzana jednostką TDI. Dlatego w tym przypadku na zaistnienie pod maską większe szanse ma miękki napęd hybrydowy niż spalinowy o zapłonie samoczynnym.

Przeczytaj także: Skoda Fabia na bogato!

Skoda Fabia III - Street Art

Jedno jest pewne, zważywszy na popularność rynkową Fabii, debiut jej nowego wcielenia będzie z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych premier przyszłego roku.

Źródło: Skoda

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze