
Skoda Enyaq iV: parkowanie w ulubionym miejscu to już nie problem!
Bezpieczeństwo jest jednym z priorytetów Skody, dlatego elektryczny Enyaq iV został wyposażony w liczne systemy wspomagające kierowcę - jak działają?
Samochód będzie automatycznie ostrzegał o zbliżających się kolizjach z pojazdami, rowerzystami, pieszymi i różnymi przeszkodami, zapobiegając wypadkowi lub minimalizując jego konsekwencje. Aż dziewięć poduszek powietrznych ochroni pasażerów w razie wypadku.
Enyaq iV zostanie wyposażony adaptacyjne reflektory Full LED Matrix. Kamera na przedniej szybie wykryje pojazdy oraz osoby i przedmioty odbijające światło a inteligentna technologia automatycznie wyłączy poszczególne segmenty wiązek światła tak, by nie oślepiać innych użytkowników drogi, pozostawiając jednocześnie dobrze oświetloną trasę.
Systemy wspomagające:
- Proactive Crew Protect Asisst – automatycznie napnie pasy bezpieczeństwa podczas awaryjnego hamowania i zamknie szyby oraz panoramiczny przesuwany dach w przypadku, gdy pojazdowi grozi kolizja, poślizg lub przewrócenie.
- Turn Assist – przy skręcaniu w lewo na skrzyżowaniach z wyprzedzeniem wykryje nadjeżdżające z przeciwka pojazdy, ostrzeże kierowcę i w razie potrzeby automatycznie wyhamuje samochód.
- Exit Warning – system ostrzegania przy wysiadaniu, który przy otwarciu drzwi poinformuje o zbliżającym się pojeździe lub rowerzyście emitując sygnał dźwiękowy i wizualny za pomocą lampki po wewnętrznej stronie obudowy lusterka bocznego.
Kolejnym wsparciem dla kierowcy będzie rozbudowany system Travel Assist, który składa się z aktywnego tempomatu, adaptacyjnego asystenta pasa ruchu Lane Assist z rozpoznawaniem robót drogowych, asystenta jazdy w korku i asystenta Emergency Assist.
{{ image(31979) }}
Aktywny tempomat Predictive Adaptive Cruise Control wykorzysta także dane z systemu nawigacji i znaków drogowych. Może również reagować na przeszkody zgłaszane za pośrednictwem danych online o ruchu drogowym.
Park Assist otrzyma teraz także funkcję wyuczonego parkowania. Kierowca może zapisać drogę do często używanego miejsca parkingowego. Wystarczy, że zrobi to wcześniej tylko raz, a potem w dowolnej chwili może automatycznie odtworzyć tę drogę w dokładnie taki sam sposób, tylko za naciśnięciem przycisku. Tutaj również system przejmuje kierowanie i hamowanie oraz zapobiega zderzeniom.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: