Škoda Enyaq Coupé iV – elektryczny SUV, który może zagrozić Volkswagenowi. Wygląda świetnie! A jaki ma zasięg?
Škoda zaprezentowała od dawna zapowiadany model Enyaq Coupe iV, czyli bardziej stylową i dynamiczną wersję swojego elektrycznego SUV-a. Auto od już oferowanej odmiany odróżnia się głównie wyraźnie opadającą linią dachu i kształtnym tyłem, ale różnic jest więcej.
SUV-y z nadwoziem w stylu coupé początkowo były znakiem rozpoznawczym marek premium, ale z czasem tę modę podłapały też bardziej budżetowe marki. Niedawno premierę miała europejska wersja Renault Arkany, a teraz na rynku pojawia się nowy gracz.
Škoda Enyaqa Coupé iV – poszerzerzenie oferty elektryków
Škoda łączy modę na SUV-y z nadwoziem w stylu coupé z trendem nastawionym na wybór napędu elektrycznego, prezentując Enyaq Coupé iV.
Podobnie jak Enyaq iV, nowa Škoda Enyaq Coupe iV jest oparta na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Coupé ma 4653 mm długości i 1879 mm szerokości. Jego wysokość wynosi 1622 mm, a rozstaw osi to 2765 mm.
Różnicę względem klasycznej wersji tego samochodu stanowi przede wszystkim jego tył. Już od słupka B zaczyna się on lekko obniżać, by tworząc z tylną szybą harmonijną linię, zakończyć się na klapie bagażnika. Samochód ma przyciemniany, panoramiczny szklany dach, który ma być największym dachem panoramicznym w całej gamie Škody.
Mimo ścięcia linii dachu Škoda twierdzi, że miejsca dla pasażerów z tyłu nie zabraknie, a Enyaq iV Coupé będzie bardzo przestronny. Zgodnie ze słowami producenta, pasażerowie z tyłu mają mieć tyle miejsca nad głowami, ile w Octavii Combi. Mniejszy za to będzie bagażnik. Jego objętość zmniejszy się o 15 litrów, czyli do 570 litrów.
Drobnym zmianom poddano również wnętrze elektryka. Enyaq Coupé jest dostępny w nowej wersji wykończenia wnętrza odmiany Sportline. Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami zdobią szare przeszycia, a na desce rozdzielczej pojawiły się elementy dekoracyjne z efektem wizualnym przypominającym włókno węglowe.
Škoda Enyaq Coupé iV – napęd, zasięg, ładowanie
Škoda Enyaq Coupé iV ma być dostępna w wariantach 60, 80 i 80x. Pierwszy będzie dysponował akumulatorem o pojemności 62 kWh i silnikiem o mocy 180 KM, drugi – baterią o pojemności 82 kWh i silnikiem o mocy 204 KM. 80x będzie dysponował akumulatorem o pojemności 82 kWh oraz dwoma silnikami o łącznej mocy 265 KM i napędem 4×4.
Na szczycie gamy stoi natomiast odmiana RS, która debiutuje wraz z nadwoziem Coupe. W jej przypadku motory elektryczne generują 299 KM, dzięki czemu Enyaq RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, a maksymalna prędkość została tu podniesiona do 180 km/h.
Za sprawą zmiany kształtu karoserii udało się zmniejszyć współczynnik oporu powietrza do wartości 0,234, co pozwoliło na wydłużenie katalogowego zasięgu do 545 kilometrów (dla wersji iV 80).
Nowy Enyaq będzie mógł być ładowany prądem stałym z mocą do 125 kW.
Cena Škody Enyaq Coupé iV na razie pozostaje nieznana, jednak wiadomo, że będzie nieco wyższa niż w przypadku Enyaqa o klasycznym nadwoziu.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: