
Škoda Enyaq Coupé iV – czeski producent poszerza ofertę elektryków i… jedzie w stronę luksusu?
Škoda ujawniła zdjęcia zamaskowanego Enyaqa iV z nadwoziem w stylu coupé. Czy czeski producent chce w ten sposób udowodnić, że śledzi trendy i jest w stanie dać swoim klientom odrobinę luksusu?
SUV-y z nadwoziem w stylu coupé początkowo były znakiem rozpoznawczym marek premium, ale z czasem tę modę podłapały też bardziej budżetowe marki. Niedawno premierę miała europejska wersja Renault Arkany, a teraz na rynku pojawia się nowy gracz.
Škoda Enyaqa Coupé iV – poszerzerzenie oferty elektryków
Škoda łączy modę na SUV-y z nadwoziem w stylu coupé z trendem nastawionym na wybór napędu elektrycznego, prezentując zdjęcia zamaskowanego Enyaq Coupé iV.

Gdy Enyaq Coupé iV zadebiutuje w pełnej krasie, nie będziemy spodziewać się po nim żadnych stylistycznych przełomów. Prawdopodobnie zagoszczą na nim elementy znane już ze podstawowego modelu Enyaqa. Widać jednak, że linia dachu znacznie opada w tylnej części. Nowa odmiana czeskiego elektryka będzie też o 4 mm dłuższa i o 1 mm wyższa.
Mimo ścięcia linii dachu Škoda twierdzi, że miejsca dla pasażerów z tyłu nie zabraknie, a Enyaq iV Coupé dalej będzie bardzo przestronny. Mniejszy za to będzie bagażnik. Jego objętość zmniejszy się o 15 litrów, czyli do 570 litrów.
Škoda Enyaq Coupé iV – napęd, zasięg, ładowanie
Škoda Enyaq Coupé iV ma być dostępna w wariantach 60, 80 i 80x. Pierwszy będzie dysponował akumulatorem o pojemności 62 kWh i silnikiem o mocy 180 KM, drugi – baterią o pojemności 82 kWh i silnikiem o mocy 204 KM. 80x będzie dysponował akumulatorem o pojemności 82 kWh oraz dwoma silnikami o łącznej mocy 265 KM i napędem 4×4.

Wariant 60 będzie mógł pochwalić się największym zasięgiem – na jednym ładowaniu przejedzie 535 kilometrów.
Nowy Enyaq będzie mógł być ładowany prądem stałym z mocą do 125 kW.

Dokładna data debiutu Škody Enyaq Coupé iV nie jest jeszcze znana.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: