
Simona de Silvestro kierowcą testowym i rozwojowym Porsche w Formule E
Fabryczna ekipa Porsche, która wejdzie do Formuły E od nadchodzącego sezonu 2019/2020, poinformowała o zaangażowaniu Simony de Silvestro oraz Thomasa Preininga jako kierowców testowych i rozwojowych.
Dla Szwajcarki nie jest to pierwsze zetknięcie z elektryczną serią wyścigową. 31-letnia de Silvestro wystartowała w latach 2015-2016 w 12 wyścigach wraz z zespołem Andretti Autosport, a w ostatnim sezonie była kierowcą rozwojowym ekipy Venturi i otrzymała szansę poprowadzenia samochodu drugiej generacji podczas testu w Arabii Saudyjskiej, zorganizowanego specjalnie dla kobiet.
Simona de Silvestro jest jedną z najwyżej cenionych kobiet w wyścigach samochodowych. Ukończyła zmagania Formuły BMW USA na czwartym miejscu, potem brała udział w wyścigach Atlantic Championship oraz ścigała się w IndyCar, gdzie raz stanęła na podium oraz była debiutantką roku wyścigu Indianapolis 500.
Jej menedżer nie postarał się o to, by pozostała w padoku amerykańskiej serii na dłużej i po przygodzie w Formule E przyjęła zaproszenie australijskiej serii Supercars, by wspólnie z Renee Gracie utworzyć kobiecą załogę w wyścigu Bathurst 1000. De Silvestro została następnie fabrycznym kierowcą Nissana, lecz po wycofaniu się japońskiej marki zaczęła starać się przypomnieć o sobie szerszej wyścigowej społeczności. Jak dotąd przyniosło jej to występ w 24-godzinnym wyścigu Daytona wraz z zespołem Heinricher Racing/MSR.
Szwajcarka jest pierwsza kobietą, w wyścigowej rodzinie Porsche.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: