![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F02!2Fd64901467ec643bbd806854a184e03f2f41a564c.jpg)
Silniki hybrydowe a Formuła 1 – czy najpopularniejsza seria wyścigowa na świecie wpłynie na popularność hybrydowych jednostek napędowych?
Odkąd w Formule 1 trwa era hybrydowa, Mercedes całkowicie zdominował rywalizację. Szef zespołu, Toto Wolff, uważa, że F1 nie robi nic, by odpowiednio promować hybrydowe jednostki napędowe, wykorzystywane w najważniejszej wyścigowej serii świata.
Świat motoryzacji krok po kroku zmierza w kierunku pełnej elektryfikacji. Ale nie Formuła 1. W królowej sportów motorowych przynajmniej do 2026 roku będą używane hybrydowe jednostki napędowe, a krokiem do bycia bardziej eko ma być wprowadzenie elementu biopaliw.
W paddocku, po październikowej informacji o odejściu Hondy z F1, pozostaje tylko trzech producentów silników – Mercedes, Ferrari i Renault. A horyzoncie nie widać tłumu chętnych, gotowych rozpocząć rywalizację z tą trójką. Szczerze, to nie widać zainteresowania ze strony nawet jednego poważnego, potencjalnego czwartego gracza.
Przeczytaj też: Honda odchodzi z F1 – jakie będą konsekwencje tej decyzji?
Szef ekipy Mercedesa, Toto Wolff, ma pewne podejrzenia czemu tak się dzieje. Jego zdaniem, choć Formuła 1 pozostaje dobrą platformą marketingową dla marki samochodowej zaangażowanej w hybrydy, to nie promuje ona wystarczająco zalet tej technologii:
Uważam, że nie opowiadamy wystarczająco dobrze historii hybrydy. Dzięki wydajności cieplnej sięgającej 50 procent, złożoności oraz obecności technologii odzyskiwania energii kinetycznej i wraz ze stosowanymi bateriami jesteśmy bardzo dobrą wizytówką hybryd.
Kolejna generacja jednostek napędowych, kiedykolwiek by nie nadeszła, położy jeszcze większy nacisk na zrównoważone odzyskiwanie energii. Jednocześnie wiemy, że musimy spoglądać na koszty. Nie możemy kierować się tylko inżynierią, tak jak przy obecnych silnikach.
Trzeba się upewnić, że będą zarówno innowacyjne, jak i zrównoważone, mocne, wydajne i o rozsądnej cenie.
Przeczytaj też: Silniki diesla odchodzą do lamusa. Nadchodzi czas hybryd plug-in
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: