Shell Eco Marathon 2012
Wyobraźmy sobie zaprojektownie i zbudowanie samochodu, który mógłby przejechać maksymalną odległość na minimalnej ilości paliwa. Brzmi jak wyzwanie? W całej Europie znaleźli się śmiałkowie gotowi je podjąć! Już w maju, ponad 30 tysięcy studentów wykorzysta swoją wiedzę naukową, jak i umiejętności za kierownicą.
![]() |
fot. Shell
|
28. edycja Shell Eco – Marathon po raz pierwszy w historii konkursu rozgrywana będzie na ulicach miasta. Specjalnie na potrzeby wyścigu, zaprojektowany został tor biegnący ulicami jednej z największych europejskich metropolii – Rotterdamu.
Dla dla 227 drużyn z 24 krajów, wyścig na ulicach Rotterdamu to możliwość wykorzystania wiedzy z zakresu wydajności paliw, w warunkach najbliższych codziennej jeździe miejskiej. By efektywnie zmierzyć się z pięcioma zakrętami pod kątem 90° uczestnicy będą musieli polegać nie tylko na skonstruowanych przez siebie pojazdach, ale również na swoich umięjętnościach w pokonywaniu zakrętów czy przyspieszaniu.
![]() |
fot. Shell |
Nauka bliżej ludzi
Z roku na rok, Shell Eco Marathon zdobywa coraz większe zainteresowanie społeczeństwa. Dlatego też, organizatorzy zadbali by tegoroczne zawody były wyjątkowym i inspirującym doświadczeniem nie tylko dla uczestników, ale również obserwatorów. Trzydniowy maraton wzbogacony został o interaktywne wydarzenia, stając się doskonałym polem wymiany wiedzy nt. przyszłości transportu i efektywnego wykorzystania energii. Przeniesienie zawodów na ulice miasta miało na celu zaprezentowanie efektywności i wydajności pojazdów w codziennym ruchu. Tym samym, Rotterdam – starający się o miano zielonej stolicy Europy, przybliżył Shell Eco-Marathon publiczności zainteresowanej ideą zrównoważonego, ekologicznego transportu.
Silna reprezentacja Polski
W tegorocznej edycji Shell Eco – Marathon, Polskę reprezentować bedzie aż 9 zespołów:
§ SKAP 1 – Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej,
§ SiMR Team – Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej,
§ Team High Octane – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej,
§ Mietek Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej,
§ Elvic Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej,
§ Smart Power – Wydział Mechaniczno Technologiczny Politechniki Śląskiej,
§ GP Syrena – Politechnika Gdańska,
§ Eco Zone 505 – Koło Naukowe Inżynierii Materiałowej, Politechnika Lubelska.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: