Sesja kwalifikacyjna przed GP Niemiec
Rutyna wygrała z młodością podczas kwalifikacji przed GP Niemiec. Po raz pierwszy w karierze Mark Webber wystartuje z pole position. Obok niego na starcie stanie Rubens Barrichello.
Robert Kubica w rozmowie ze swoim inżynierem Antonio Cuquerellą |
fot. BMW
|
Robertowi Kubicy nie udało się uzyskać czasu,
który pozwoliłby mu wziąć udział w drugiej części kwalifikacji przed GP Niemiec. Jego los podzielił także Timo Glock, Giancarlo Fisichella, Sebastien Bourdais
i Sebastien Buemi. Lewis Hamilton był najszybszy
w Q1. Druga sesja kwalifikacyjna przebiegała pod dyktando zmiennych warunków atmosferycznych
– deszcz padający podczas pierwszych jej minut, zmusił kierowców do zmiany opon na przejściowe, ale wysychająca nawierzchnia skłoniła zespoły do podjęcia decyzji o powtórnej zmianie ogumienia. W rezultacie różnica w osiągniętych czasach pomiędzy Rubensem Barrichello – zwycięzcą Q2, a 10. Kimi Raikkonenem wyniosła aż ponad 7 sekund! Ross Brawn, szef zespołu Brawn GP okazał się powtórnie genialnym strategiem. Nick Heidfeld zajmujący 11. pozycję w Q2 pod koniec tej sesji jakby zrezygnował z dalszej walki. Fernando Alonso stracił szansę na przejście do Q3 na skutek błędu pod sam koniec regulaminowego czasu, kiedy wypadł z toru na jednym z zakrętów.
Jenson Button, Mark Webber i Rubens Barrichello po kwalifikacjach do GP Niemiec |
fot. Red Bull
|
Trzecia część była nie mniej emocjonująca. Mimo że, samochody Red Bulla wydają się mieć przewagę nad bolidami Brawn GP w trudnych warunkach atmosferycznych, kiedy jest chłodno i pada deszcz,
to walka pomiędzy tymi zespołami toczyła się do ostatniej sekundy. W jutrzejszym wyścigu będziemy więc mieć ponownie okazję obserwować bezpośrednie starcie kierowców tych dwóch teamów. Mark Webber zdobył dzisiaj pierwsze w swojej karierze pole position. – To naprawdę specjalny dzień dla mnie. Wcześniej kilkakrotnie byłem blisko zdobycia pierwszego miejsca startowego. Byliśmy szybcy od początku weekendu, chociaż tak naprawdę wykonywaliśmy testy podczas środkowej sesji. Nawierzchnia toru wyglądała na suchą, ale nie dało się jechać na slickach! Opony przejściowe stanowiły zupełną loterię, trudno było podjąć decyzję – powiedział po kwalifikacjach Australijczyk. W trzecim sezonie w Red Bull 32-latek ma w końcu do dyspozycji samochód, którym może walczyć o czołowe pozycje. Jego młodszy kolega Sebastian Vettel wystartuje z 4. pola startowego. Poza tym warto zauważyć, że jedynym zespołem z zeszłorocznej czołówki, który miał nadal poważne problemy był niestety BMW Sauber. Lewis Hamilton po obiecujących treningach zagwarantował sobie 5. pole startowe, a Heikki Kovalainen mimo jazdy w MP4-24
w poprzedniej specyfikacji uplasował się zaraz za swoim kolegą z zespołu. Po raz kolejny w trzeciej częśći kwalifikacji pojawił się kierowca Force India Adrian Sutil.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
14 |
Red Bull |
1:31.257 |
1:38.038 |
1:32.230 |
22 |
|
2 |
23 |
1:31.482 |
1:34.455 |
1:32.357 |
22 |
||
3 |
22 |
1:31.568 |
1:39.032 |
1:32.473 |
23 |
||
4 |
15 |
1:31.430 |
1:39.504 |
1:32.480 |
20 |
||
5 |
1 |
1:31.473 |
1:39.149 |
1:32.616 |
19 |
||
6 |
2 |
1:31.881 |
1:40.826 |
1:33.859 |
21 |
||
7 |
20 |
1:32.015 |
1:36.740 |
1:34.316 |
20 |
||
8 |
3 |
1:31.600 |
1:41.708 |
1:34.574 |
22 |
||
9 |
4 |
1:31.869 |
1:41.730 |
1:34.710 |
23 |
||
10 |
8 |
1:32.128 |
1:35.737 |
1:34.803 |
24 |
||
11 |
6 |
1:31.771 |
1:42.310 |
14 |
|||
12 |
7 |
1:31.302 |
1:42.318 |
15 |
|||
13 |
17 |
1:31.884 |
1:42.500 |
17 |
|||
14 |
9 |
1:31.760 |
1:42.771 |
17 |
|||
15 |
16 |
1:31.598 |
1:42.859 |
14 |
|||
16 |
5 |
1:32.190 |
10 |
||||
17 |
12 |
Toro Rosso |
1:32.251 |
11 |
|||
18 |
21 |
1:32.402 |
11 |
||||
19 |
10 |
1:32.423 |
11 |
||||
20 |
11 |
Toro Rosso |
1:33.559 |
11 |
* Timo Glock, dla którego kwalifikacje były zupełnie nieudane, otrzymał dodatkowo karę przesunięcia o trzy miejsca na starcie do GP Niemiec, za blokowanie Fernando Alonso w pierwszej części sesji. Niemiec ruszy do wyścigu z ostatniego pola startowego, zamieniając się miejscami z Sebastienem Bourdais.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: