Serwis Volvo nie musi być kosztowny!
Auta szwedzkiej marki są generalnie uważane za kosztowne w eksploatacji. A jak jest w rzeczywistości?
Problem z samochodami Volvo polega przede wszystkim na tym, że faktycznie w początkowych latach ich obecności na polskim rynku, koszty serwisu tych aut mogły się wydawać nieco zawyżone. Oryginalne części Volvo nierzadko kosztowały krocie, w porównaniu na przykład z elementami eksploatacyjnymi do aut konkurencji.
Aktualnie, ten problem już nie występuje. Współcześnie, osoby posiadające Volvo raczej nie powinny uskarżać się na ponadprzeciętnie wysokie koszty serwisowania tych samochodów. Części do Volvo oferowane są w podobnych cenach, jak elementy do aut konkurencyjnych marek.
Pozostaje jednak pytanie – co z serwisem? Cóż, zdecydowanie warto wybrać ten autoryzowany. Dlaczego? Wytłumaczenie poniżej
Dlaczego warto serwisować auto u dilera?
Przede wszystkim, pracownicy serwisu Volvo (lub dowolnej innej marki) postępują wedle ściśle określonych procedur, mających zapewnić autu pełną sprawność. Wizyta w serwisie Volvo pozwoli na maksymalnie rzetelne sprawdzenie kondycji samochodu – niezależni mechanicy często traktują procedury po macoszemu, wychodząc z założenia, że skoro klient nie skarży się na żadne problemy, to te zwyczajnie nie istnieją.
Błąd!
Współcześnie produkowane samochody pod względem swojej konstrukcji coraz bardziej przypominają urządzenia elektroniczne niż auta znane choćby z wcześniejszych epok. Oznacza to, że nieraz wykrycie usterki oznacza konieczność bardzo dokładnego sprawdzenia wielu modułów pojazdu.
ASO nie musi być drogie!
Wśród polskich kierowców ciągle żywe jest przekonanie o tym, jakoby serwis auta w autoryzowanej stacji obsługi kosztował krocie. To jednak nieprawda. W ostatecznym rozrachunku, jak mówi pracownik warszawskiego serwisu Volvo (http://domvolvo.volvocars-partner.pl/oferta/serwis/dlaczego-autoryzowany-serwis/), wizyty w ASO, jak często określa się tego rodzaju miejsca, oznaczają mniejsze koszty niż wyprawy do niezależnych mechaników.
Wizyta w autoryzowanym serwisie Volvo minimalizuje bowiem ryzyko pomyłki mechanika. Współcześnie produkowane samochody trudno naprawić za pomocą młotka i śrubokręta, jak to było powszechne jeszcze kilka lat temu. Wiedza na temat procedur serwisowych w przypadku każdego auta to pilnie strzeżona tajemnica każdego producenta.
Oczywiście, pracownicy serwisów autoryzowanych taką wiedzę posiadają. Osoby zatrudnione w takich miejscach regularnie przechodzą szkolenia dotyczące obsługi najnowszych rozwiązań, zatem nie ma ryzyka, że będą pracowały “na ślepo”, jak to często ma miejsce w wypadku niezależnych mechaników.
Nie trzeba chyba wspominać o tym, że nieprawidłowa obsługa samochodu może zemścić się bardzo szybko, choćby w postaci lawiny awarii? Można nad tym ubolewać, lecz taka jest konstrukcja współczesnych aut.
Kierowca udający się do ASO przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac zostanie dokładnie poinformowany o przewidywanych kosztach. Ostatecznie, kto jak kto, ale pracownicy serwisu Volvo doskonale znają auta i ich ewentualne przypadłości, a co za tym idzie będą w stanie szybko i sprawnie określić koszt wizyty i usunięcia problemu bądź zabiegów obsługi okresowej samochodu.
W przeciwieństwie do wielu warsztatów niezależnych, serwis autoryzowany nigdy nie stosuje ukrytych kosztów, które mogłyby dosyć znacznie podwyższyć ostateczny rachunek. Klient przed rozpoczęciem napraw otrzymuje dokładny kosztorys poszczególnych działań – tu nie ma żadnych niespodzianek!
Wyprawa do autoryzowanego serwisu Volvo to też często jedyny sposób na to, by samochód mógł być rzetelnie obsłużony. Diagnostyka wielu przypadłości wymaga specjalistycznego sprzętu, do którego dostęp mają tylko pracownicy autoryzowanych serwisów marki. Zwykłe komputery diagnostyczne, którymi chwalą się mechanicy niezależni, stają się bezużyteczne!
Części zamienne
Korzystanie z usług autoryzowanego serwisu to również propozycja dla osób, które cenią sobie swój czas. Zlecając obsługę samochodu w takim miejscu, kierowca zyskuje pewność, że wszystkie, nawet najbardziej zaawansowane problemy, zostaną usunięte w krótkim czasie.
Autoryzowane serwisy Volvo mają bowiem nieograniczony dostęp do części zamiennych, a przy zamawianiu mniej typowych elementów – priorytet przy ich wysyłce z magazynu. Nie ma tu zatem ryzyka oczekiwania na to aż “dojdzie część”, jak to nieraz bywa w warsztatach nieautoryzowanych.
Warto również w tym miejscu rozwiać mit na temat kosztów zakupu poszczególnych części zamiennych. Nierzadko bywa tak, że pracownik autoryzowanego serwisu będzie w stanie zaoferować znacznie lepszą cenę danego podzespołu niż mechanik niezależny! Warto pamiętać o tym, że autoryzowana stacja obsługi kupuje części hurtowo, a co za tym idzie, otrzymuje od producentów znacznie lepsze ceny niż warsztaty niezależne.
Warto jechać do ASO?
Jak pokazują powyższe akapity, serwisowanie Volvo w autoryzowanej stacji obsługi wcale nie musi być tak kosztowne, jak to się powszechnie wydaje. Jest to doskonały wybór dla kierowców, którzy najbardziej cenią sobie czas i wysoką jakość obsługi (a we współczesnych autach o to coraz trudniej).
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Olej+filtry, kabinowy, oleju, paliwa Volvo Wrocław 1960pln
Volvo V40
Anonymous - 5 marca 2021
ja swoje Volvo serwisuje tylko w serwisie Volvos w Świętochłowicach i nie płace milionów – uczuciwie i fachowo!
Anonymous - 5 marca 2021
Wymiana dmuchawy.5500 zl.CYRK!
Anonymous - 5 marca 2021
Wymiana sprzęgła i dwumasy w volvo v40 (Fokus w innym opakowaniu) 6500-7000 zł, wymiana filtra cząstek stałych 4000 zł. Taniocha…
Anonymous - 5 marca 2021
Wymiana ksenonow za 1100 zl. ASO nie jest kosztowne??