
Seat Tarraco – flagowy SUV
Najnowszy model w gamie Seata został zaprojektowany i opracowany w fabryce w Martorell (Barcelona), a jego produkcja będzie realizowana w niemieckim Wolfsburgu. Tarraco to trzeci SUV Seata i jest zarazem pierwszym modelem, który wprowadza nowy język stylistyczny marki.
Nowy Tarraco znajduje się na szczycie rodziny SUV-ów Seata jako większy brat modeli Ateca i Arona. Mając długość 4735 mm i wysokość 1658 mm gwarantuje zarówno dużą przestrzeń w kabinie, jak i spory bagażnik (760 l), w którym może znaleźć się trzeci rząd siedzeń.
Wygląd zewnętrzny tego SUV-a realizuje nową linię stylistyczną Seata. Wyraźnie zaznaczona maskownica nadaje charakteru przedniej części pojazdu, a towarzyszą jej wyraziste, trójkątne reflektory Full LED, mocno osadzone w sylwetce samochodu.

We wnętrzu projektanci wykorzystali poziomą linię na desce rozdzielczej, aby podkreślić szerokość Tarraco, wzmacniając poczucie przestronności w kabinie. Model korzysta z 10,25-calowego cyfrowego kokpitu, a także dużego, dotykowego ekranu o przekątnej 8″, służącego do obsługi multimediów. Tarraco będzie pierwszym Seatem wyposażonym w funkcję kontroli gestów (razem z wyposażeniem w 8-calowy system Navigation Plus).

W nowym hiszpańskim SUV-ie dostępne będą dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive/7-biegowa DSG. W przyszłości pojawią się także inne warianty jednostek napędowych.
Adaptacyjne zawieszenie Tarraco ma zapewniać równowagę między emocjami za kierownicą a komfortem podczas jazdy na dłuższych dystansach, niezależnie od nawierzchni. Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.
Nowy Seat Tarraco posiada, poza Lane Assist i Front Assist, opcjonalnie system wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, aktywny tempomat, asystenta świateł i Emergency Assist. Wprowadza też systemy Emergency Call, Pre-crash Assist i Rollover Detection.
Przedsprzedaż Seata Tarraco rozpocznie się już w grudniu 2018 roku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: