Seat Tarraco e-HYBRID – łączna moc 245 KM i zasięg w trybie elektrycznym do 49 km
Seat rozpoczyna produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID zapewnia m.in. łączną moc 245 KM i zasięg w trybie elektrycznym do 49 km (wg testów WLTP).
Seat Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy kwartał 2021 roku.
Tarraco e-HYBRID jest napędzany silnikiem spalinowym TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM połączonym z jednostką elektryczną o mocy 115 KM. Wraz z sześciobiegową skrzynią DSG samochód osiąga łączną moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Akumulatory o pojemności 13 kWh pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym dystansu 49 km wg testów WLTP (58 km wg NEDC), zaś w trybie mieszanym – do 730 km.
Wayne Griffiths, CEO Seata, powiedział:
Produkcja trzeciego zelektryfikowanego modelu to kontynuacja elektrycznej ofensywy Seata. Poprzez wprowadzenie wersji hybrydowej do segmentu dużych SUV-ów chcemy zbliżyć się do naszego celu, czyli uczynienia tej technologii jeszcze bardziej dostępną dla wszystkich.
Przeczytaj też: Seat Tarraco – flagowy SUV
Jak zapewnia Seat, samochód domyślnie uruchamia się w trybie elektrycznym, o ile stopień naładowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Podczas równoczesnego działania napędu elektrycznego i spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.
Tarraco e-HYBRID z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostęp do trzech trybów jazdy hybrydowej – e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid. Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski pozwalające włączyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniający bardziej sportową dynamikę jazdy.
Zgodnie z wynikami testów WLTP w trybie mieszanym emisja CO2 Tarraco e-Hybrid wynosi 37-46.4 g/km, a spalanie 1.6-2 litrów na 100 km. Dzięki urządzeniu typu Wallbox (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni ładowane już w 3 godziny. Samochód można również podłączyć do ładowarki 2.3 kW, która uzupełni poziom energii elektrycznej w niecałe 5 godzin.
Seat Tarraco e-HYBRID został zaprojektowany jako samochód w pełni połączony z otoczeniem. Dzięki aplikacji Seat Connect, dostępnej przez smartfon oraz samochodowy system multimedialny, kierowca ma zapewniony dostęp z dowolnego miejsca do danych pojazdu. Aplikacja pozwala również na zdalne zarządzanie między innymi klimatyzacją i procesem ładowania akumulatorów.
Dostawa pierwszych egzemplarzy Seata Tarraco e-HYBRID planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: