Seat montuje w nowym Leonie aż 16 anten. Do czego służą?
Współczesne samochody coraz częściej wyposażane są w systemy łączności bezprzewodowej. Podczas podróży chcemy odbierać nie tylko stacje radiowe, ale i dane GPS czy Internet za pomocą WiFi lub sieci 4G. Z tego powodu w nowoczesnych modelach już montuje się aż 16 anten. Do czego służą?
Anteny samochodowe przestały służyć jedynie do odbioru fal radiowych. Stały się narzędziami wspierającymi zaawansowane systemy bezpieczeństwa i łączności. Metalowe konstrukcje w samochodach zmieniają energię elektryczną w fale elektromagnetyczne i na odwrót, spełniając funkcję nadajnika i odbiornika.
Już samo umożliwienie odbioru stacji AM, FM czy w standardzie DAB wymaga montażu w samochodzie kilku anten. Do tego dochodzą kolejne odbiorniki i nadajniki przesyłające dane 4G, które zapewniają dostęp do asystentów bezpieczeństwa, a także wzmacniają sygnał odbioru w smartfonach pasażerów. Anteny również pomagają przy określaniu położenia samochodu poprzez GPS czy zapewnianiu łączności Bluetooth lub WiFi. Nie wszyscy wiedzą, że urządzenia te sprawdzają się również przy zdalnym ustawianiu temperatury w samochodzie.
Wyzwaniem dla inżynierów opracowujących nowe modele samochodów jest zapewnienie jak najwyższego komfortu korzystania ze wszystkich funkcji bezprzewodowych. Specjaliści szukają ciągle nowych sposobów łączności nawet w najtrudniejszych warunkach.
16 anten nowego Seata Leona
- 5 anten radiowych: analogowych (AM/FM) i cyfrowych (DAB)
- 1 antena w kształcie płetwy rekina:
- nawigacja i pozycjonowanie (GPS)
- WiFi i Bluetooth
- usługi telefoniczne 4G
- zdalna obsługa ogrzewania
- 3 anteny telefoniczne 4G:
- usługi łączności
- funkcje bezpieczeństwa (połączenia alarmowe)
- wzmocnienie sygnału telefonicznego w urządzeniach pasażerów
- 2 anteny Bluetooth i WiFi:
- łączenie systemu multimedialnego samochodu z urządzeniami podróżujących
- zapewnienie funkcji obsługi bezdotykowej, Full Link i WiFi Hotspot
- 5 anten dostępu do samochodu:
- zdalne otwieranie zamków w drzwiach
- systemy KESSY i Digital Key (odpowiedzialne również za włączenie i wyłączenie zapłonu z pomocą immobilisera)
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: