
Seat montuje w nowym Leonie aż 16 anten. Do czego służą?
Współczesne samochody coraz częściej wyposażane są w systemy łączności bezprzewodowej. Podczas podróży chcemy odbierać nie tylko stacje radiowe, ale i dane GPS czy Internet za pomocą WiFi lub sieci 4G. Z tego powodu w nowoczesnych modelach już montuje się aż 16 anten. Do czego służą?
Anteny samochodowe przestały służyć jedynie do odbioru fal radiowych. Stały się narzędziami wspierającymi zaawansowane systemy bezpieczeństwa i łączności. Metalowe konstrukcje w samochodach zmieniają energię elektryczną w fale elektromagnetyczne i na odwrót, spełniając funkcję nadajnika i odbiornika.
Już samo umożliwienie odbioru stacji AM, FM czy w standardzie DAB wymaga montażu w samochodzie kilku anten. Do tego dochodzą kolejne odbiorniki i nadajniki przesyłające dane 4G, które zapewniają dostęp do asystentów bezpieczeństwa, a także wzmacniają sygnał odbioru w smartfonach pasażerów. Anteny również pomagają przy określaniu położenia samochodu poprzez GPS czy zapewnianiu łączności Bluetooth lub WiFi. Nie wszyscy wiedzą, że urządzenia te sprawdzają się również przy zdalnym ustawianiu temperatury w samochodzie.
Wyzwaniem dla inżynierów opracowujących nowe modele samochodów jest zapewnienie jak najwyższego komfortu korzystania ze wszystkich funkcji bezprzewodowych. Specjaliści szukają ciągle nowych sposobów łączności nawet w najtrudniejszych warunkach.
16 anten nowego Seata Leona
- 5 anten radiowych: analogowych (AM/FM) i cyfrowych (DAB)
- 1 antena w kształcie płetwy rekina:
- nawigacja i pozycjonowanie (GPS)
- WiFi i Bluetooth
- usługi telefoniczne 4G
- zdalna obsługa ogrzewania
- 3 anteny telefoniczne 4G:
- usługi łączności
- funkcje bezpieczeństwa (połączenia alarmowe)
- wzmocnienie sygnału telefonicznego w urządzeniach pasażerów
- 2 anteny Bluetooth i WiFi:
- łączenie systemu multimedialnego samochodu z urządzeniami podróżujących
- zapewnienie funkcji obsługi bezdotykowej, Full Link i WiFi Hotspot
- 5 anten dostępu do samochodu:
- zdalne otwieranie zamków w drzwiach
- systemy KESSY i Digital Key (odpowiedzialne również za włączenie i wyłączenie zapłonu z pomocą immobilisera)
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: