
Seat będzie produkować nową skrzynię biegów dla Grupy Volkswagena
W Seat Componentes, jednym z trzech centrów produkcyjnych hiszpańskiej marki, rozpoczęto produkcję nowej sześciostopniowej skrzyni biegów o nazwie MQ281. Będzie ona dostarczana do samochodów marek wchodzących w skład koncernu Grupy Volkswagen, takich jak Seat, Volkswagen, Audi i Skoda. W skali roku, Seat Componentes planuje dostarczać ich na rynek około 450 000 sztuk.
Powierzenie produkcji skrzyni biegów MQ281 zakładowi Seat Componentes jest potwierdzeniem znaczenia projektów przygotowanych w ostatnich latach przez centrum dla całej Grupy Volkswagen. Zakład w El Prat de Llobregat w pobliżu lotniska w Barcelonie wyróżnia się wysoką integracją własnych systemów produkcyjnych. To tam z pomocą specjalistycznych urządzeń do odlewania, obróbki, montażu i testowania wyrabiane są wszystkie potrzebne aluminiowe części, koła zębate i wały. W 2018 roku zakład wyprodukował blisko 700 000 skrzyń biegów modelu MQ200, z których aż 56% trafiło na eksport.
Seat Componentes to ponad 1000 pracowników i 155 000 metrów kwadratowych powierzchni. Jest jednym z dziewięciu zakładów zajmujących się produkcją skrzyń biegów dla Grupy Volkswagen. Poza nim pracownie Grupy ulokowane są w tak różnych zakątkach świata, jak Kassel (Niemcy), Vrchlabi i Mlada Boleslav (Czechy), Cordoba (Argentyna) oraz Anting, Dalian, Tianjin i Changchun (Chiny).
Dzięki zoptymalizowanym liniom produkcyjnym zakład osiągnął maksymalną zdolność produkcyjną, umożliwiającą wytworzenie 3500 skrzyń biegów dziennie – to o 300 więcej niż przed rozpoczęciem produkcji MQ281. Oprócz nowej skrzyni biegów Seat Componentes tworzy również przekładnię MQ200. Łącznie, maksymalna roczna produkcja wynosi obecnie 800 000 skrzyń biegów.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: