Scrambler Ducati – oficjalna premiera w Polsce
Wczoraj, w jednym z warszawskich lokali, odbyła się oficjalna premiera odświeżonego modelu marki Ducati Scrambler. Jak było i czy motocykl nas zachwycił?
Ducati Scrambler to motocykl, który z pewnością przyciągnie uwagę każdego motocyklisty. Importer włoskich jednośladów, firma Inter Motors, postanowił rozgrzewając nas w tym mroźnym okresie zaprezentować maszynę w przytulnej, warszawskiej kawiarni.
Scrambler nie jest jednak nowym modelem. To reaktywacja legendarnego jednośladu, produkowanego od 1962 roku. Najnowszy motocykl oczywiście nawiązuje do swojego poprzednika – jednak wyłącznie stylizacją karoserii. Technicznie jest to zupełnie nowa i współczesna produkcja. Niech nikogo nie zmyli prezencja w stylu vintage. Nowy Scrambler ma po prostu dobre geny. Dziedzictwo swojego dziadka, dziedzictwo samych zalet.
Każdy miłośnik oldschoolu znajdzie w tych maszynach coś dla siebie. Pojazd występuje w czterech wersjach.
ICON
To wersja bazowa. Na jej podstawie opiszemy pozostałe typy. Według producenta motocykl ma się prowadzić świetnie, ze względu na nisko osadzony środek ciężkości. Silnik to L-Twin o pojemności 803 cm³ i maksymalnej mocy 75 KM. Jest to jednostka z Monstera 796.
URBAN ENDURO
Wersję enduro tworzą tu dodatki zapożyczone ze sprzętów lubiących się pobrudzić w terenie. Ale przecież nikt nie twierdzi, że to pełnowartościowe enduro. To Urban Enduro. Wyróżnia je wysoki przedni błotnik, osłona przedniego reflektora, poprzeczka kierownicy i aluminiowa osłona silnika i jak przystało na enduraka – szprychowe koła.
FULL THROTTLE
Ta opcja z kolei wyróżnia się z kolei niską kierownicą i skróconymi błotnikami. Największą zachętą by wybrać ten model może być akcesoryjny wydech Termignoni.
CLASSIC
Jest chrom – jest klasa. Tak wykończone zostały błotniki. Na pewno każdemu retromaniakowi spodoba się również brązowa pikowana kanapa. Klasycznego stylu dopełni szeroka wysoka kierownica.
I najważniejsze. To przede wszystkim, jak podkreśla to samo Ducati, jest to Scrambler – Ducati Scrambler.
Dane techniczne Ducati Scrambler:
Silnik:
Typ: L-Twin, rozrząd desmodromiczny, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem
Pojemność: 803 cm³
Moc: 75KM (55kW) przy 8250 obr/min
Moment: 68 Nm przy 5750 obr/min
Skrzynia biegów: sześciostopniowa
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe
Zawieszenie:
przednie: upside-down Kayaba 41 mm, skok: 150 mm
tylne: Kayaba, regulowane, skok: 150 mm
Układ hamulcowy:
przód: pojedyncza tarcza 330 mm, zacisk radialny czterotłoczkowy, ABS w standardzie
tył: pojedyncza tarcza 245 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS w stanardzie
Pojemność zbiornika paliwa: 13,5 l
Masa bez płynów: 170 kg
Masa gotowa do jazdy: 186 kg
Wysokość siedzenia: 790 mm (770 mm przy niższej kanapie)
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: